    From: "j.r." <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: przetwornica 230V/5V max. 0,2W
    Date: Sun, 21 Jun 2009 17:00:27 +0200
    <s...@f...lasek.waw.pl> <h1j74f$l38$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <6...@4...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>

    In news:slrnh3s9o6.2em.jaros@falcon.lasek.waw.pl,

    > Wszystko, co do tej pory napisałem o wpływie tandetnego montażu na
    > efekt końcowy, miało charakter ironiczny. Jakoś nie mam zaufania do
    > metod oceny "na palpitacje serca" stosowanych przez zanwców tej
    > dziedziny. Tak samo uważam, że przeceniany jest problem "elementów
    > gorszej jakości". Produkcja półprzewodników różni się od produkcji
    > marmolady. Jak się weźmie nadgniłe i nieumyte jabłka, a "proces
    > technologiczny" prowadzić się będzie w starej balii ustawionej w
    > piwnicy, po której biegają karaluchy, to taka marmolada może być
> [...]
    Jakość gotowego wyrobu zależy od projektu jak i od wykonania.
    Nie wiem czy to tylko moja obserwacja ale w monitorach LG flatron z przed
    kilku lat po przepracowaniu 2000 - 4000h wypadały wzmacniacze wizyjne
    na płytce kineskopu oraz inne półprzewodniki na płycie głównej, które
    były cieplejsze. Teoretycznie firma z dobrą opinnią ale nie poradzili sobie
    za dobrze z monitorami chyba że to celowe działanie. Zbyt duże
    średnice otworów w laminacie połączone z lutem bezołowiowym
    i wynik gotowy. Miałem wiele przypadków półprzewodników kupionych
    u oficjalnych dystrybutorów, które nie wytrzymywały godziny pracy w
    swoim bezpiecznym zakresie.
    Słyszał kolega o wędlinach i innych produktach wycofywanych ze sklepów
    po interwencji dziennikarzy TVN czy Sanepidu?
    Z elektroniką tak samo jest niestety...
    --
    pzdr, j.r.