  • 1. Data: 2009-06-16 06:13:41
    Temat: przetwornica 230V/5V max. 0,2W
    Od: yes <y...@p...onet.pl>

    Witam,

    Jak w temacie - na czym proponowalibyście wykonać przetworniczkę? Zależy
    mi na małych gabarytach (z uwzględnieniem filtrów itp.), założyłem prąd
    wyjściowy max. 15mA, sprawność 50% to chyba nie duże wymaganie.

    Szukam alternatywy dla zasilacza beztransformatorowego z mniejszym
    poborem prądu w standby.

    pozdrawiam

    yes

  • 2. Data: 2009-06-16 06:19:23
    Temat: Re: przetwornica 230V/5V max. 0,2W
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

> [...]
    > wyjściowy max. 15mA, sprawność 50% to chyba nie duże wymaganie.
    >
    > Szukam alternatywy dla zasilacza beztransformatorowego z mniejszym

    Widziałeś najnowsze ładowarki do komórek?
    Do Nokii E51 ładowarka w formie wtyczki, bez bolców ma wymiary:
    33 x 43 x 17mm

    zyga

  • 3. Data: 2009-06-16 06:33:34
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Zobacz na TNY253/254/255 albo TNY264/266/268. Mam na nich kilka zasilaczy
    wyciagniętych z kamer CCTV.

    Marek

  • 4. Data: 2009-06-16 06:35:15
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Widziałeś najnowsze ładowarki do komórek?
    > Do Nokii E51 ładowarka w formie wtyczki, bez bolców ma wymiary:
    > 33 x 43 x 17mm

    Model AC-5E ~10zł.
    5V 800mA

    zyga

  • 5. Data: 2009-06-16 06:38:26
    Od: yes <y...@p...onet.pl>

    Zygmunt M. Zarzecki pisze:

    > Widziałeś najnowsze ładowarki do komórek?
    > Do Nokii E51 ładowarka w formie wtyczki, bez bolców ma wymiary:
    > 33 x 43 x 17mm
    >
    > zyga

    Niestety nie widziałem. Jednak szukam układów scalonych i aplikacji a
    nie gotowych przetwornic/ładowarek wtyczkowych.

    pozdrawiam

    yes

  • 6. Data: 2009-06-16 07:29:11
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello yes,

    Tuesday, June 16, 2009, 8:13:41 AM, you wrote:

> [...]
    > wyjściowy max. 15mA, sprawność 50% to chyba nie duże wymaganie.
    > Szukam alternatywy dla zasilacza beztransformatorowego z mniejszym

    Przy tak małej mocy stosuje się transformator a nie przetwornicę.
    Przetwornica nie ma najmniejszego uzasadnienia ekonomicznego.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 7. Data: 2009-06-16 07:48:53
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Przy tak małej mocy stosuje się transformator a nie przetwornicę.
    > Przetwornica nie ma najmniejszego uzasadnienia ekonomicznego.

    To w monitorach, telewizorach czy innych takich stosuje się teraz
    transformatory do standbaja? One chyba w tym stanie pobierają tyle
    albo mniej.

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2009-06-16 07:55:17
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jarosław,

    Tuesday, June 16, 2009, 9:48:53 AM, you wrote:

    > To w monitorach, telewizorach czy innych takich stosuje się teraz
    > transformatory do standbaja? One chyba w tym stanie pobierają tyle
    > albo mniej.

    Ale do uruchomienia telewizora potrzeba trochę więcej. Natomiast tu
    mowa o mocy maksymalnej 0.2W - transformatory zalewane 0.5VA w TME
    kosztują ok. 10 PLN netto detalicznie. Wymiary - 22x24x19 mm. Nie
    zbuduje się mniejszej i tańszej przetwornicy zapewniającej podobny
    poziom niezawodności.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 9. Data: 2009-06-16 08:07:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

> [...]
    > kosztują ok. 10 PLN netto detalicznie. Wymiary - 22x24x19 mm. Nie
    > zbuduje się mniejszej i tańszej przetwornicy zapewniającej podobny

    Co znaczy "do uruchomienia telewizora"? Do uruchomienia telewizora
    zwykle jest osobny zasilacz, a do obsługi tego, co ma działać
    gdy nie jest on uruchomiony, *stosuje się* osobny. On jest na
    transformatorze z TME? Jakieś *uzasadnienie ekonomiczne* chyba
    przedstawiono księgowym firm produkujących telewizory.

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2009-06-16 08:18:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jarosław,

    Tuesday, June 16, 2009, 10:07:01 AM, you wrote:

> [...]
    > transformatorze z TME? Jakieś *uzasadnienie ekonomiczne* chyba
    > przedstawiono księgowym firm produkujących telewizory.

    Trochę inne są uzasadnienia ekonomiczne dla produkcji miliona
    telewizorów a trochę inne dla produkcji jednej przetwornicy o mocy
    0.2W. Chcesz - wstaw chińską ładowarką za 2 PLN. Ale za pół roku nie
    przychodź z reklamacją, że nie działa.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl