    From: GregZorbaEmmanuelYork <f...@a...cy_ROT13>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: przetwornica 50-250V/12V na czym zrobić?
    Date: Fri, 27 Mar 2009 18:25:56 +0100

    > 2kW
    > rządzi się swoimi prawami a przetwornica z szerokim zakresem napieć
    > wejściowych przy tej mocy będzie i tak miała duży rdzeń. Taki projekt będzie
    > wykonalny, tranzystory tylko wyjdą nie najtańsze i transformator duży. Nie
    > ma wymagania chyba 0.5% tętnień na wyjściu?

    Problemem następnym któremu trzeba sprostać jest to że uzwojenie ma
    swoja wytrzymałość energetyczną, czyli nieprzekraczalną konstrukcyjną
    wartość gęstości prądu uzwojeń, a co za tym idzie, kiepsko sie sprawuje
    przy zmianach, które to są od 0 do X, gdzie X będzie trudne do
    określenia ze względu takiego że , jeśli odepniesz PMG od obciążenia, to
    przy dużym wietrze wyindukuje sie takie napięcie które potrafi
    przestrzelić uzwojenia.

    sprawa transformatora - wielkość zależy od:
    materiału rdzenia
    f pracy
    mocy
    i wszystkie parametry są ze sobą powiązane

    koszty tranzystorów można pominąć, bo przy obecnym rozwoju elektroniki
    nie stanowią one czynnika mocno zmieniającego koszty przetwornicy

    jeśli chodzi o tętnienia na wyjściu, to one mnie nie interesują, bo przy
    takich przetwornicach sie nie stosuje kondensatorów wyjściowych, jest to
    nieekonomiczne i bezsensowne, a wręcz nieuzasadnione, bezwładność
    akumulatorów jest tak wielka, że pobudzanie ich prądem impulsowym im
    służy, co stwierdzam po 12 latach pracy starego generatorka ze
    sterowaniem tyrystorowym

    elektryka wiatrowa jest dość specyficzną dziedziną, warunki nie są
    constans, jak w przypadku wodnej, a małe moce pozwalają tylko na prace
    wysoce uproszczonych układów, głównie ze względu na koszty

    oczywiście powyższe stwierdzenia są słuszne tylko dla mnie, chyba że
    masz wiedzę jak rozwiązać to inaczej

    Andrzej