    From: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: rPI bez karty pamięci?
    Date: Thu, 12 Nov 2020 14:13:27 +0000 (UTC)

    heby <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Czyli padło hardware. Pytam, bo niektóre przy nagłym wyłaczeni zasilania
    > uszkadzają dane, bez znaczenia czy jest filesystem z dziennikiem czy
    > bez, po prostu uszkadzają przypadkowe bloki.

    Nie tylko przy wyłączeniu zasilania. Ostatnio stało mi się to po
    podłączeniu do raspi urządzenia na USB, które mogło przeciążyć ładowarkę.
    Nie pojawiła się na monitorze ikonka błyskawicy (undervoltage), raspi
    dalej działało jak gdyby nigdy nic, tylko filesystem się posypał (nagle
    np. przestał działać mplayer, bo nie mógł załadować jakiejś biblioteki z
    systemu -- bo plik z biblioteką zawierał bzdury). Dodam, że w tym samym
    czasie kopiowałem pliki na kartę (przez Internet z hotspota na komórce,
    więc powoli). Reboot nie naprawił problemu (czasem, gdy są przekłamania w
    RAM-ie, a dane są brane z cache, reboot naprawia taki problem).

    Szkoda, że nie sprawdziłem, co pokazuje vcgencmd get_throttled (czy było
    chwilowe undervoltage czy nie).

    Myślałem, że padła karta, ale nie -- karta jest OK (tak twierdzi
    badblocks), posypał się filesystem. Oczywiście inna sprawa, na ile ta
    karta jest teraz godna zaufania. Może jest, może nie jest.

    Karta adata 8 GB. Teraz mam tam goodram 16 GB.

    --
    Na egzaminie z logiki profesor slucha studenta i slucha.W koncu, po
    jakiejs chwili kladzie się na podlodze.