    From: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: rs232 sie zmeczyl?
    Date: Sun, 04 Jan 2009 00:58:49 +0100
    Sender: k...@n...onet.pl

    > To jest pasywny konwerter, az sie dziwie, ze to dziala :)

    Czemu? Czyzby rs232 ma az tak mala wydajnosc?
    Kiedys zbudowalem taka linijke swietlna z artykulu o inteligentnym domu z
    jakiejs gazetki komputerowej gdzie przez rs-a sterowalem 8 diodami. Calosc byla
    tak fikusnie obmyslana ze na odpowiednim zestrojeniu rs-a i rejestru przesuwnego
    wysylalo sie 255-ki i zera i to przesuwalo bity w przesuwniku. 8 diodek mrugalo
    sobie wesolo z samego rs-a tyle ze energia byla czerpana z dwu pinow. Sorki za
    lamerski opis ale elektronik ze mnie kiepski.
    Tu jakies archiwum bo chip nie dal tego do dostepnego archiwum:
    http://users.dolinka.net.pl/~elmo/inteligentny_dom/1
    40-146_inteligentny_budynek.pdf

    > Zobacz czy nie przelaczyles jakis DSow w tryb parasite power, moze im
    > czasami zasilanie spada?

    No one wszystkie sa w tym trybie. Szyna ma dwa druty. DS-y sa podpiete data do
    jednego druta a gnd i vss do drugiego.

    Mozliwe ze bedzie trzeba pomyslec o innym interfejsie. Albo kupic jakis serial
    na usb, tylko czy ds-y dadza sie uzywac przez takowy?

    > Inna sprawa to program do obslugi, zauwazylem na wielu egzemplarzach
    > DS1820, ze bardzo szybko wystawiaja bit na szyne i szybko koncza, tak,
    > ze juz po 30us nie da sie przeczytac co wystawily. Czasami pomaga
    > wydluzenie reset pulse, bo przy krotkim one jakos sie przelaczaja w tryb
    > high-speed.

    Uzywam lampomittari bo jest wygodny czy warto wymienic na cos innego dajacego
    podobna funkcjonalnosc (wykresy)?

    > A z czasem moze ci po prostu timingi na RS siadly, przy
    > 115kbps niewiele trzeba...

    Czyli mozliwe ze jednak serial sie zuzywa?
    Wlasnie weryfikuje czy wlaczanie calosci na zimno jest bardziej grzeczne.
    Zauwazylem ze jak sie interfejsik schlodzi (przy wtyczce jest dosyc cieplo) to
    wiecej ds-ow jest wykrywane...

    --
    Lukasz Sczygiel