    From: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: rs232 sie zmeczyl?
    Date: Sun, 04 Jan 2009 10:43:26 +0100

    Lukasz Sczygiel pisze:

    > Czemu? Czyzby rs232 ma az tak mala wydajnosc?

    Dosyc niewielka, ale to zalezy od konkretnego RSa i tego jak ten pasywny
    interfejs jest zbudowany i ile wykorzystuje linii. Wiem, ze to spoko
    dziala na kilku cuzjnikach, ale zasilanych z RS normalnie nie w parasite
    power. Znaczy ciagniesz 3 druty (w sumie co za roznica), a w interfejsie
    masz male LDO i kondensator. Przynajmniej w teorii powinno to dzialac
    stabilniej. No i wiesz, ze parasite power nie dziala przy wyzszej temp.

    > No one wszystkie sa w tym trybie. Szyna ma dwa druty. DS-y sa podpiete data do
    > jednego druta a gnd i vss do drugiego.

    Oj, parasite power na takim patencie to naprawde cud, ze ci to dzialalo.
    Zebys chociaz mial jakis active pull up. Wydluz czasy kiedy na szynie
    jest "1" coby DSy mialy szanse sie podladowac.

    > Mozliwe ze bedzie trzeba pomyslec o innym interfejsie. Albo kupic jakis serial
    > na usb, tylko czy ds-y dadza sie uzywac przez takowy?

    Sa gotowe scalone konwertery 1-wire na rs232 i USB. Kupisz np. w TME, 5
    minut lutowania.

    > Uzywam lampomittari bo jest wygodny czy warto wymienic na cos innego dajacego
    > podobna funkcjonalnosc (wykresy)?

    Nie wiem, nie uzywalem, mam swoj soft. Wykresy to ci wszystko narysuje,
    np. RRDTool, a dane mozesz ciagnac po owfs, jesli korzystasz z linuksa.

    > Czyli mozliwe ze jednak serial sie zuzywa?

    Moze cos przestawiles w ustawieniach portu?