  • 11. Data: 2010-03-11 08:07:23
    Temat: Re: ruszanie z pó3automatu
    Od: "jarek" <j...@j...pl>

    Użytkownik "MadMan" <m...@n...wp.pl> napisał w wiadomości
    news:1cel1kwf7anxy$.dlg@pedalarstwo.to.moja.pasja.ne
    t...

    > Niech zrobi prawo jazdy kat. B w końcu. Na kursie uczą takiego prostego
    > manewru jak ruszenie pod górkę. Co więcej jest to jeden z wymaganych na
    > egzaminie manewrów :)

    Ma prawo jazdy od 1980roku :) Kiedys jezdzila, ale teraz sie boi. Oczywiscie
    umie jezdzic na manualu, ale woli automat.

    Jarek

  • 12. Data: 2010-03-11 08:25:13
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-03-11, jarek <j...@j...pl> wrote:

    > Ma prawo jazdy od 1980roku :) Kiedys jezdzila, ale teraz sie boi. Oczywiscie
    > umie jezdzic na manualu, ale woli automat.

    Dobrze, że ma prawo jazdy. Źle, że nie umie jeździć.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 13. Data: 2010-03-11 08:48:36
    Temat: Re: ruszanie z półautomatu
    Od: krzyss <krzyss@SPAM_trapkrzyss.com>

    jarek pisze:
    > Witam!
    > kobieta w mojej rodzinie rozglada sie za malym autkiem, ale koniecznei z
    > automatyczna skrzynia biegow. niestety z tego co widze to najczesciej male
    > dupowozy maja automatyczne sprzeglo z normalna skrzynia, jak to sie sprawuje
    > w praktyce? Glownie chodzi mi o sposob ruszanie, czy jest tzw "pełzanie",
    > chodzi glownie o to czy auto jedzie delikatie do przodu po puszczeniu
    > hamulca? Delikwent to na razie Renault Twingo 2002r, moze jakies inne
    > propozycje?
    >
    > Jarek

    W smarcie puszczenie hamulca nie powoduje jazdy do przodu.
    Dopiero wcisniecie gazu powoduje ruszenie auta.
    Pod gorke nie zjedzie, blokuje sie jakos tak ciekawie, mam wrazenie ze
    jakos silnikiem.

    --
    **** krzyss vel Qkill ****
    ===--- A3 TDI ---===

  • 14. Data: 2010-03-11 09:01:13
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Thu, 11 Mar 2010 08:07:23 +0100, jarek napisał(a):

    > Ma prawo jazdy od 1980roku :) Kiedys jezdzila, ale teraz sie boi.

    Moja matka ma chyba od 1979 roku. Niczego się nie boi, jeździ lepiej niż
    ja.
    Jest takie coś jak "jazdy doszkalające", można sobie zafundować kilka
    jeśli się miało dłuższą przerwę w prowadzeniu samochodu.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 15. Data: 2010-03-11 09:17:44
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    krzyss pisze:

    > W smarcie puszczenie hamulca nie powoduje jazdy do przodu.
    > Dopiero wcisniecie gazu powoduje ruszenie auta.
    > Pod gorke nie zjedzie, blokuje sie jakos tak ciekawie, mam wrazenie ze
    > jakos silnikiem.

    Smart ma 3 biegową skrzynię manualną i podwójne przełożenie przekładni
    głównej !! stąd 6 przełożeń.
    Wszystko wybierają automatycznie sterowane siłowniki.

    Czyli - jest to zwykła manualna skrzynia.

    Pozdrawiam !!

  • 16. Data: 2010-03-11 09:26:39
    Od: p0li <p...@p...onet.pl>

    O->Dnia 2010-03-10 23:23:58 niejaki Krzysiek Kielczewski napisał:

    > Jak się nie jest w stanie połapać z dwoma(!) pedałami to zdecydowanie
    > polecam taksówkę oraz komunikację miejską. Sorry, ale jak to ją
    > przerasta to kompletnie nie umie jeździć samochodem.

    tu zgoda - lepiej niech potrenuje "na sucho" przed wyjazdem na miasto - dla
    jej i innych bezpieczenstwa

    > Pod górkę nie sprawdzałem. Na pewno nie ruszy do przodu, czy się stoczy
    > to nie wiem.

    stoczy sie
    to jest normalna, klasyczna skrzynia biegow z normalnym sprzeglem - tylko
    calosc jest sterowana przez silowniki elektryczne i komputer - wiec jak
    stoisz na swiatlach to jest tak jakbys stal manualem z wlaczona jedynka i
    wcisnietym sprzeglem - jak dodasz gazu automat puszcza sprzeglo i auto
    rusza

    pod gorke ruszajac bezstresowo wykozystuje sie reczny - jest to
    przyjemniejsze od manuala gdyz angazuje jedna noge (gaz) i reke (hamulec)

    stojac pod gorke zaciagasz reczny a chcac ruszyc dodajesz gazu (auto nie
    stoczy sie bo jest na recznym) i jak czujesz ze ciagnie do przodu -
    luzujesz reczny - i finito

    moja zona na poczatku tez sie troszke gubila (wczesniej jezdzila normalnym
    automatem) ale szybko zalapala o co chodzi

    --
    P0zdrawiam
    p0li p0li(at)poczta.onet.pl

  • 17. Data: 2010-03-11 09:41:38
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "jarek" <j...@j...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > "pełzanie", chodzi glownie o to czy auto jedzie delikatie do przodu po
    > puszczeniu hamulca? Delikwent to na razie Renault Twingo 2002r, moze

    "Automaty" typu ręczna skrzynia biegów z przełączaniem automatycznym po
    wrzuceniu D (lub E niekiedy) i puszczeniu hamulca stoją w miejscu i ruszają
    dopiero po dodaniu gazu. Sama zmiana biegów jest "taka se" bo hamuje przy
    zmianach i wszyscy w środku kiwają głowami jakby słuchali jakiejść dobrej
    muzy. Szarpania można uniknąć zminiając biegi ręcznie (fajnie jak są łopatki
    przy kierownicy). Jak dla mnie to za duża kwota tylko po to żeby nie mieć
    pedału sprzęgła.

  • 18. Data: 2010-03-11 11:22:54
    Od: "LM" <l...@g...pl>

    Są różne rozwiązania w zależności od marki - ja ćwiczyłem np. skrzynię MCP w
    Citroenie.
    Taka skrzynia nie pełza, tak jak automat, rusza płynnie, natomiast zmiana
    biegów przebiega wolniej niż w dobrym automacie i trzeba się do niej trochę
    przyzwyczaić, bo inaczej potrafi trochę szarpać przy zmianie biegów. Ale
    ogólnie wrażenia są OK, zwłaszcza przy spokojnej jeździe. W korkach też
    super.
    Do ostrej jazdy sportowej nie polecam.

    LM

  • 19. Data: 2010-03-11 13:06:08
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "jarek" <j...@j...pl> wrote in message

    > Użytkownik "bartekkr" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    >
    > Twingo z 2002 okresla takowa, ale biore tez pod uwage Smarka, nie wiem
    > tylko co tam za rozwiazanie siedzi jesli chodzi o automat.

    Unikaj jak ognia, ta skrzynia potrafi zastanawiac sie przez 2-3 sekundy po
    depnieciu w pedal. Dolaczanie sie do ruchu to prawdziwa przygoda w smarcie.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 20. Data: 2010-03-11 15:22:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Krzysiek Kielczewski pisze:

    > Dobrze, że ma prawo jazdy. Źle, że nie umie jeździć.

    A rzeczą fatalną jest to, że ma prawo jazdy, choć nie umie jeździć.