  • Data: 2021-09-21 19:23:14
    Temat: Re: rzad buduje tunel
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 21 Sep 2021 18:49:33 +0200, _Master_ wrote:
    > "W sytuacji - Polski - może i mniej by trzeba było się zadłużać, ale
    > rozsądniej gospodarować środkami - ścinając wydatki na administrację,
    > pomoc społeczną, (krótkoterminowo - na czas reform - wojsko i inne
    > służby) - Jeszcze wiele pozycji by się znalazło. Myślę, że do
    > kilkunastu-kilkudziesięciu MLD złotych można byłoby w ten sposób
    > oszczędzić - przykładem może być np. Nowa Zelandia) która ograniczyła
    > wydatki państwa do minimum.
    > Jakbym się uparł i siadł przy tych pozycjach:
    > To nagle by się znalazły pieniądze na reformy...
    > Więc to tak nie jest, że się nie da...

    No i zobacz na PiS ... kontraktu na helikoptery nie podpisal.
    Moze i dobrze, ze nie wzial Caracali ... ale innych tez nie kupil.
    Co prawda zamowil Patrioty, F-35 i Abramsy ... ale jeszcze nie musi
    placic.

    A pomoc spoleczna ... suweren sobie zyczy.

    > Jednocześnie - Musiałaby powstać - jakaś nowa ustawa podatkowa - która
    > by umożliwiła bogacenie się ludzi u dołu - jeśli już ma być podatek
    > dochodowy.... to niech ma np. (stawki: 0(kwota wolna od
    > podatku)-2-5-8-10-12-15 % procent co każde 20-50-100 tys. złotych )

    Nie ma potrzeby az tylu. 0-20-30 czy jakies inne wystarcza.
    I tak wyjdzie kazdemu rozna stopa.

    I jeszcze 500+ na dziecko.

    > Żadnych ulg.

    Dlaczego.
    Idziesz prywatnie do lekarza - powinna byc ulga.
    Sprawiedliwosc taka :-)

    A te rozne stawki podatku to nie ulga?

    > Żadnych programów socjalnych, a te istniejące - wygasane w
    > następne 5-10-15-20 lat.(państwo się zobowiązało... to niech się
    > wywiąże) Żadnych przywilejów emerytalnych jednej grupy zawodowej nad
    > inną.

    A to niekoniecznie jest dobre, bo inaczej sie pracuje w biurze, a
    inaczej pod ziemia czy przy azbescie.
    No ale to mozna regulowac skladka pracodawcy.

    >Żadnych dotacji i grantów dla zagranicznych inwestorów.

    Fajny plan, tylko zagraniczny inwestor sie nie da.
    Bedziecie tu sobie mogli ziemniaki produkowac, za to sami :-)

    > Zmniejszenie ZUS/ pozbycie się z ZUS składki emerytalnej/ lub jej
    > dobrowolność i możliwość decydowania o odłożonych składkach.

    Tez niekoniecznie dobre.
    No i obywatele musza placic na starych emerytow.

    > Możliwość współdecydowania - o rodzaju aktywów w jakich ZUS ma
    > oszczędzać Twoje środki...(obligacje, akcje, metale, inne...)

    A tymczasem ZUS wcale nie musi oszczedzac. Jakiez to oszczednosci :-)

    > Obniżenie stawek VAT o 1 % niżej niż mają Niemcy.
    > Potężne wzmocnienie prawa własności - na wzór Amerykański.

    A tu widzisz - to chyba nie po linii Partii.

    > Odregulowanie gospodarki,

    Unia juz nam uregulowala.

    >nowe prawo geologiczne

    Ale w ktora strone?
    Bogactwa naturalne sa nasze, polskie, wspolne.

    > Wycofanie się dla oszczędności z blokad wzrostu : protokół z Kyoto, i
    > pakt klimatyczny UE.

    Cos w tym moze i jest, ale w miedzyczasie OZE tanieja,
    a wegiel coraz glebiej.

    J.