    From: Mateusz Viste <m...@x...invalid>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: rzadki bład w programie w C++
    Date: Wed, 25 Aug 2021 11:55:25 +0200
    <6...@g...com>
    <sg3hum$6r8$1@dont-email.me> <2...@m...lan>
    <sg4teh$nhs$1@dont-email.me> <2...@m...lan>
    <9...@g...com>

    2021-08-25 o 02:20 -0700, Maciek Godek napisał:
    > Ostatni raz korzystałem z SVN w okolicach 2012 roku, i wspominam
    > robienie branchy i merge'ów jako koszmar.

    Na świeżej (wówczas) wersji svn? Dziwne. Musiałbyś więcej szczegółów
    podać, albo powtórzyć doświadczenie i opisać.

    > git jest lepiej koncepcyjnie pomyślany

    Do bani z taką koncepcją, że każdy musi mieć na pececie swój własny
    "niby-serwer" i synchronizować wszystko w obie strony, przy tym
    chowając swoja zmiany przed światem tak długo, jak się da. No i te
    setki opcji, przełączników, trybów...

    > i bardziej skalowalny

    Nie będę się spierał, bo moje doświadczenie w adminowaniu svn-em jest
    ograniczone do kilkuosobowych projektów, ale niemniej wypadałoby to
    stwierdzenie jakoś uargumentować. Przez wiele lat z svn korzystały duże
    i bardzo duże projekty. Wnioskuję więc, że jednak da się. Jednym z
    ostatnich "dużych" projektów open-source, który wyemigrował z svn jest
    FreeBSD. Jeden z core programistów podaje przesłanki za tą zmianą:
    https://bsdimp.blogspot.com/2020/09/freebsd-subversi
    on-to-git-migration.html

    W żadnym punkcie nie pada "gorsza skalowalność". Podane argumenty
    sprowadzają się do dwóch rzeczy: "bo wszyscy tak robią" i "git pozwala
    ładnie formatować patche, ułatwiając ich przyjmowanie z zewnątrz".

    > Tak czy siak - jak Sobczak słusznie zauważył - dywagowanie o
    > wyższości jednego systemu kontroli wersji nad drugim w wątku
    > dotyczącym problemów w programie C++owym nie ma za dużo sensu.

    Dyskusja to taki proces, że z czasem może zupełnie zmienić kierunek, w
    zależności od zainteresowań i woli jej uczestników.

    > Ja bym każdemu kto jeszcze nie ma swojej preferencji raczej polecał
    > gita, i to właśnie ze względu na ową "modność"

    Czyli już nie ze względu na "dług technologiczny", "niebotyczne
    komplikacje" i rzekomą "prostotę gita"? No ok, moda to też jakiś
    argument. Niekoniecznie zresztą zły.

    Mateusz