-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin3!goblin.stu.neva.r
u!paganini.bofh.team!news.dns-netz.com!news.freedyn.net!newsreader4.netcologne.
de!news.netcologne.de!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer02.ams
4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!u
nt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.PO
STED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <5...@4...net>
<5ffe2780$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
<rtm6ft$uet$1$Cav@news.chmurka.net>
<5fff0860$0$511$65785112@news.neostrada.pl> <1v23jbadwxuor$.dlg@myjk.org>
In-Reply-To: <1v23jbadwxuor$.dlg@myjk.org>
Subject: Re: samochody, energia, wodór
Date: Wed, 13 Jan 2021 21:24:12 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 76
Message-ID: <5fff56ee$0$531$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.30.116.47
X-Trace: 1610569454 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 531 83.30.116.47:54524
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4034
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2689979
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:1v23jbadwxuor$....@m...org...
Wed, 13 Jan 2021 15:49:04 +0100, nadir
>> Piszemy teraz o tezie, że teraźniejszy elektryk wytrzyma 20lat,
>> więc
>> spalinówek w to nie mieszaj.
>To po co stawiasz absurdalną tezę, skoro nie przyjmujesz argumentów?
>Określanie wytrzymałości danego rozwiazania na podstawie długości
>gwarancji
>jest absurdalne. Na lodówkę czy pralkę dostaje się 5 lat w porywach,
>a
>działa 15-20. I takich przykładów jest na pęczki, zatem
>ekstrapolowanie
>wytrzymałości na bazie gwarancji jest pozbawione elementarnego sensu.
Dlaczego nie ?
Skoro producent taka dobra zrobil, to czemu nie chce dac 10 lat
gwarancji na agregat ?
I potem mamy takie sytuacje, ze w Europie byl np rok gwarancji, a w
USA - 100k mil na "drive train".
Moze ci Amerykanie madrzejsi, i nie wiedza ze Mercedes czy VW to dobre
samochody robi ...
>> Najdroższym i najbardziej newralgicznym elementem samochodu
>> elektrycznego jest jego bateria.
>> Nie wiem jak Ty, ale ja mam w wielu urządzeniach/narzędziach
>> akumulatory
>> różnego rodzaju i w żadnym akumulator nie przetrwał więcej niż 3-6
>> lat
>> bez utraty pojemności albo nawet całkowitej degradacji.
>No bo, ignorancie galopujący, w takich urzadzeniach nikt nie dba o
>akumulaotry. Mają dawać z siebie ile mogą, bo nawet po 3 latach koszt
>ich
>wymiany jest znikomy, o ile w ogóle ktoś będzie wymieniał zamiast po
>prostu
>zezłomować.
A jakie urzadzenia ?
W elektronarzedziach to byl czesto NiCd lub NiMH i to jakiejs
kiepskiej jakosci.
Albo kiepskie ladowarki - bo najprostsze.
A bateryjka w Nokii mi sie jeszcze trzyma ... i wcale o nia nie
"dbalem".
>> Całkiem możliwe, że w samochodach są wykorzystywane ogniwa o jakiś
>> kosmicznych parametrach, stąd ceny tych samochodów są takie
>> wysokie?
>Nie, są po prostu duże, ignorancie, ba przewymiarowane -- bo nikogo
>szczególnie nie boli że 20% więcej masy sobie jeździ. Zaś
>wytrzymałość
>baterii w samochodach jest wyższa właśnie ze względu na jej
>przewymiarowanie, dzięki czemu pracuje w optymalnych parametrach
>(przeważnie brak ładowania powyżej 80% i brak rozładowania poniżej
>20%),
>taka bateria jest także chłodzona a nawet ogrzewana wg aktualnych
>potrzeb.
>Takich rzeczy się w sprzętach przenośnych nie robi, bo jest to
>nieopłacalne
>a najczęściej wręcz niemozliwe.
Albo niepotrzebne - bo wymiary takie, ze naturalne chlodzenie
wystarcza.
Mimo podgrzewania elektronika.
Ale jak sobie przypomnisz - to samsung mial problem z bateriami, Dell
mial problem, Boeing mial problem - widac sa lepsze i gorsze baterie,
oraz lepiej lub gorzej uzywane.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 13.01.21 21:41 nadir
- 13.01.21 23:03 Cavallino
- 13.01.21 23:05 Cavallino
- 13.01.21 23:10 Myjk
- 14.01.21 13:26 J.F.
- 14.01.21 13:43 Cavallino
- 14.01.21 15:18 J.F.
- 14.01.21 15:20 J.F.
- 14.01.21 15:51 nadir
- 14.01.21 15:55 nadir
- 14.01.21 16:07 nadir
- 14.01.21 17:02 ToMasz
- 14.01.21 18:07 Myjk
- 14.01.21 20:01 nadir
- 14.01.21 20:49 m4rkiz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Silnik Stirlinga - energia mechaniczna wytwarzana z ciepła bez dostarczania paliwa!
- Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
- Elektryk przytarł podłogę
- Seat Altea MPI 102 KM Czy tym da się jeździć?
- Odkrywanie ameryki - auta gnija.
- ile pali hybryda
- no plans to put the hard shoulder back
- Tak a propo oznakowania na S8
- Nowa inwigilacja
- nakupcie sobie Borygo
- Samochód w ogniu
- Jak uszkodzona sonda lambda wpływa na dawkowanie paliwa?
- Michelin ucieka z Perły Północy
- Motodziennik #272 Zaspani aktywiści na mostach i Mediolan w Polsce
- P0 jusz żondzi
Najnowsze wątki
- 2024-05-03 Warszawa => Senior PHP Developer (Symfony) <=
- 2024-05-03 Rzeszów => UX/UI Designer <=
- 2024-05-03 Giertych przetarł szlak: byli członkowie zarządu Orlenu śledztwa prokuratorskie obserwują z zagranicy
- 2024-05-03 Warszawa => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-05-03 Kraków => UX/UI Designer <=
- 2024-05-03 Warszawa => International freight forwarder <=
- 2024-05-02 Silnik Stirlinga - energia mechaniczna wytwarzana z ciepła bez dostarczania paliwa!
- 2024-05-02 Kraków => Senior .Net Programmer <=
- 2024-05-02 Sprowadzenie pożaru zagrażającego mieniu w wielkich rozmiarch
- 2024-05-02 Zielona Góra => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-05-02 Katowice => Performance Analyst <=
- 2024-05-02 Gdańsk => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-05-02 Gdańsk => Business Development Manager - obszar bezpieczeństwa IT <=
- 2024-05-02 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-02 Katowice => Java Developer <=