eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodysamochody, energia, wodór › Re: samochody, energia, wodór
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin3!goblin.stu.neva.r
    u!paganini.bofh.team!news.dns-netz.com!news.freedyn.net!newsreader4.netcologne.
    de!news.netcologne.de!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer02.ams
    4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!u
    nt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.PO
    STED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <5...@4...net>
    <5ffe2780$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
    <rtm6ft$uet$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5fff0860$0$511$65785112@news.neostrada.pl> <1v23jbadwxuor$.dlg@myjk.org>
    In-Reply-To: <1v23jbadwxuor$.dlg@myjk.org>
    Subject: Re: samochody, energia, wodór
    Date: Wed, 13 Jan 2021 21:24:12 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 76
    Message-ID: <5fff56ee$0$531$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.116.47
    X-Trace: 1610569454 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 531 83.30.116.47:54524
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4034
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2689979
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:1v23jbadwxuor$....@m...org...
    Wed, 13 Jan 2021 15:49:04 +0100, nadir
    >> Piszemy teraz o tezie, że teraźniejszy elektryk wytrzyma 20lat,
    >> więc
    >> spalinówek w to nie mieszaj.

    >To po co stawiasz absurdalną tezę, skoro nie przyjmujesz argumentów?
    >Określanie wytrzymałości danego rozwiazania na podstawie długości
    >gwarancji
    >jest absurdalne. Na lodówkę czy pralkę dostaje się 5 lat w porywach,
    >a
    >działa 15-20. I takich przykładów jest na pęczki, zatem
    >ekstrapolowanie
    >wytrzymałości na bazie gwarancji jest pozbawione elementarnego sensu.

    Dlaczego nie ?
    Skoro producent taka dobra zrobil, to czemu nie chce dac 10 lat
    gwarancji na agregat ?

    I potem mamy takie sytuacje, ze w Europie byl np rok gwarancji, a w
    USA - 100k mil na "drive train".
    Moze ci Amerykanie madrzejsi, i nie wiedza ze Mercedes czy VW to dobre
    samochody robi ...

    >> Najdroższym i najbardziej newralgicznym elementem samochodu
    >> elektrycznego jest jego bateria.
    >> Nie wiem jak Ty, ale ja mam w wielu urządzeniach/narzędziach
    >> akumulatory
    >> różnego rodzaju i w żadnym akumulator nie przetrwał więcej niż 3-6
    >> lat
    >> bez utraty pojemności albo nawet całkowitej degradacji.

    >No bo, ignorancie galopujący, w takich urzadzeniach nikt nie dba o
    >akumulaotry. Mają dawać z siebie ile mogą, bo nawet po 3 latach koszt
    >ich
    >wymiany jest znikomy, o ile w ogóle ktoś będzie wymieniał zamiast po
    >prostu
    >zezłomować.

    A jakie urzadzenia ?

    W elektronarzedziach to byl czesto NiCd lub NiMH i to jakiejs
    kiepskiej jakosci.
    Albo kiepskie ladowarki - bo najprostsze.

    A bateryjka w Nokii mi sie jeszcze trzyma ... i wcale o nia nie
    "dbalem".

    >> Całkiem możliwe, że w samochodach są wykorzystywane ogniwa o jakiś
    >> kosmicznych parametrach, stąd ceny tych samochodów są takie
    >> wysokie?

    >Nie, są po prostu duże, ignorancie, ba przewymiarowane -- bo nikogo
    >szczególnie nie boli że 20% więcej masy sobie jeździ. Zaś
    >wytrzymałość
    >baterii w samochodach jest wyższa właśnie ze względu na jej
    >przewymiarowanie, dzięki czemu pracuje w optymalnych parametrach
    >(przeważnie brak ładowania powyżej 80% i brak rozładowania poniżej
    >20%),
    >taka bateria jest także chłodzona a nawet ogrzewana wg aktualnych
    >potrzeb.
    >Takich rzeczy się w sprzętach przenośnych nie robi, bo jest to
    >nieopłacalne
    >a najczęściej wręcz niemozliwe.

    Albo niepotrzebne - bo wymiary takie, ze naturalne chlodzenie
    wystarcza.
    Mimo podgrzewania elektronika.

    Ale jak sobie przypomnisz - to samsung mial problem z bateriami, Dell
    mial problem, Boeing mial problem - widac sa lepsze i gorsze baterie,
    oraz lepiej lub gorzej uzywane.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: