-
Data: 2011-10-28 09:17:36
Temat: Re: simple ray tracing
Od: t k <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 28 Paź, 07:57, Karol Y <k...@o...pl> wrote:
> >http://dl.dropbox.com/u/42887985/re.zip
>
> Pisz od razu z zamys em i podzia em na wiele w tk w, bo szybko si
> aplikacja udusi na jednym. Nie wspominaj c, e na jednym CPU mi si
> zwyczajnie nudzi.
>
> --
> Mateusz Bogusz
Mam tylko jednoprocoserowego kompa
(znowu cholerna tandetna plomba mi wypadla
i zab mnie zaczyna bolec)
Znalazlem swietna funkcje w necie na
sprawdzenie przeciecia tego raya ze sferą
double intersectRaySphere(float3* rO, float3* rV, float3* sO, double
sR)
{
float3 Q = sub(sO,rO);
double c = length(&Q);
double v = dot(&Q,rV);
double d = sR*sR - (c*c - v*v);
// If there was no intersection, return -1
if (d < 0.0) return (-1.0f);
// Return the distance to the [first] intersecting point
return (v - sqrt(d));
}
v jest odleglosicia 'po promieniu' czyli od
piksela akranu do powierzchni kulki
licze z tego Normalny sfery w tym punkcie
(przez N = d*rV+r0-s0)
jako swiatlo biore wartosc zalezna od rzutu
tej normalnej na promien
float light = 255.0*(1.0-dot(&N,&rV));
i wyswietlam setpixelem, a powinienem
wziac cos innego cos w okolicy rzutu
normalnej na promien nie oka tylko swiatla
lub jakis wspolczynnik moze zalezny od obu
tych rzeczy - nie doczytalem jeszcze
Nie mam zamiaru pisac raytracera ale bardzo
dobrze ze moge obczaic proste rzeczy
Następne wpisy z tego wątku
- 28.10.11 10:34 t k
- 28.10.11 12:26
- 28.10.11 12:53 Adam Przybyla
- 28.10.11 13:07
- 28.10.11 13:47
- 28.10.11 15:01 Jacek
- 28.10.11 15:12 Jordan Szubert
- 28.10.11 15:46
- 28.10.11 15:58
- 28.10.11 16:30 Jordan Szubert
- 28.10.11 18:56
- 28.10.11 19:38 Jordan Szubert
- 28.10.11 20:58
- 28.10.11 21:22 Wojciech \"Spook\" Sura
- 28.10.11 22:18
Najnowsze wątki z tej grupy
- Can you activate BMW 48V 10Ah Li-Ion battery, connecting to CAN-USB laptop interface ?
- We Wrocławiu ruszyła Odra 5, pierwszy w Polsce komputer kwantowy z nadprzewodzącymi kubitami
- Ada-Europe - AEiC 2025 early registration deadline imminent
- John Carmack twierdzi, że gdyby gry były optymalizowane, to wystarczyły by stare kompy
- Ada-Europe Int.Conf. Reliable Software Technologies, AEiC 2025
- Linuks od wer. 6.15 przestanie wspierać procesory 486 i będzie wymagać min. Pentium
- ,,Polski przemysł jest w stanie agonalnym" - podkreślił dobitnie, wskazując na brak zamówień.
- Rewolucja w debugowaniu!!! SI analizuje zrzuty pamięci systemu M$ Windows!!!
- Brednie w wiki - hasło Dehomag
- Perfidne ataki krakerów z KRLD na skrypciarzy JS i Pajton
- Instytut IDEAS może zacząć działać: "Ma to być unikalny w europejskiej skali ośrodek badań nad sztuczną inteligencją."
- Instytut IDEAS może zacząć działać: "Ma to być unikalny w europejskiej skali ośrodek badań nad sztuczną inteligencją."
- Instytut IDEAS może zacząć działać: "Ma to być unikalny w europejskiej skali ośrodek badań nad sztuczną inteligencją."
- U nas propagują modę na SI, a w Chinach naukowcy SI po kolei umierają w wieku 40-50lat
- C++. Podróż Po Języku - komentarz
Najnowsze wątki
- 2025-07-16 deltaT w pompie ciepla
- 2025-07-16 dron na granicy polsko niemieckiej
- 2025-07-16 Warszawa => Senior IT Recruitment Consultant <=
- 2025-07-16 Gdańsk => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-16 Gdańsk => Delphi Programmer <=
- 2025-07-16 Warszawa => BI Developer <=
- 2025-07-16 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-16 chroń PESEL dziecka
- 2025-07-16 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-16 Gdańsk => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=
- 2025-07-16 Kraków => Kotlin Developer <=
- 2025-07-16 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-07-16 Tadeusz Rolke RIP
- 2025-07-14 Dwa dylematy
- 2025-07-14 Re: Dwa dylematy