eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingsimple ray tracingRe: simple ray tracing
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed1.plix.pl!goblin2!gobli
    n.stu.neva.ru!xlned.com!feeder7.xlned.com!news2.euro.net!209.197.12.246.MISMATC
    H!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!69.16.185.11.MISMATCH!npeer01.iad.
    highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!postne
    ws.google.com!a7g2000yqd.googlegroups.com!not-for-mail
    From: t k <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: simple ray tracing
    Date: Fri, 28 Oct 2011 02:17:36 -0700 (PDT)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 54
    Message-ID: <c...@a...googlegroups.com>
    References: <6...@s...googlegroups.com>
    <j8btf4$hv5$1@node2.news.atman.pl>
    <f...@n...googlegroups.com>
    <j8dgas$474$1@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 87.96.95.88
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1319793456 24793 127.0.0.1 (28 Oct 2011 09:17:36 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Fri, 28 Oct 2011 09:17:36 +0000 (UTC)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: a7g2000yqd.googlegroups.com; posting-host=87.96.95.88;
    posting-account=gTM_dAoAAABrkyOsgZKj--e0spf10GvE
    User-Agent: G2/1.0
    X-Google-Web-Client: true
    X-Google-Header-Order: ASELCHRUN
    X-HTTP-UserAgent: Opera/9.80 (Windows NT 5.1; U; pl) Presto/2.2.15
    Version/10.00,gzip(gfe)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:193222
    [ ukryj nagłówki ]

    On 28 Paź, 07:57, Karol Y <k...@o...pl> wrote:
    > >http://dl.dropbox.com/u/42887985/re.zip
    >
    > Pisz od razu z zamys em i podzia em na wiele w tk w, bo szybko si
    > aplikacja udusi na jednym. Nie wspominaj c, e na jednym CPU mi si
    > zwyczajnie nudzi.
    >
    > --
    > Mateusz Bogusz

    Mam tylko jednoprocoserowego kompa
    (znowu cholerna tandetna plomba mi wypadla
    i zab mnie zaczyna bolec)

    Znalazlem swietna funkcje w necie na
    sprawdzenie przeciecia tego raya ze sferą

    double intersectRaySphere(float3* rO, float3* rV, float3* sO, double
    sR)
    {

    float3 Q = sub(sO,rO);
    double c = length(&Q);
    double v = dot(&Q,rV);
    double d = sR*sR - (c*c - v*v);

    // If there was no intersection, return -1
    if (d < 0.0) return (-1.0f);

    // Return the distance to the [first] intersecting point
    return (v - sqrt(d));
    }

    v jest odleglosicia 'po promieniu' czyli od
    piksela akranu do powierzchni kulki

    licze z tego Normalny sfery w tym punkcie
    (przez N = d*rV+r0-s0)

    jako swiatlo biore wartosc zalezna od rzutu
    tej normalnej na promien

    float light = 255.0*(1.0-dot(&N,&rV));

    i wyswietlam setpixelem, a powinienem
    wziac cos innego cos w okolicy rzutu
    normalnej na promien nie oka tylko swiatla
    lub jakis wspolczynnik moze zalezny od obu
    tych rzeczy - nie doczytalem jeszcze

    Nie mam zamiaru pisac raytracera ale bardzo
    dobrze ze moge obczaic proste rzeczy


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: