-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!peer03.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer01.fr7!futter-mich.highwinds-
media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostr
ada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: smarowanie srub
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <4683on578tve$.1vhkco8k8y1ux.dlg@40tude.net>
<5aa43caa$0$31360$65785112@news.neostrada.pl>
<2...@g...com>
<5aa46347$0$31351$65785112@news.neostrada.pl>
<4...@g...com>
From: Uzytkownik <a...@s...pl>
Date: Sun, 11 Mar 2018 10:59:40 +0100
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.6.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <4...@g...com>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Content-Language: pl
Lines: 43
Message-ID: <5aa4fe1b$0$997$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 31.42.14.107
X-Trace: 1520762395 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 997 31.42.14.107:55164
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3751
X-Received-Body-CRC: 1283342000
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2626384
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-03-11 o 02:19, Zenek Kapelinder pisze:
> Smarem z puszki. Nie chce mi sie wpierdalac w kompetencje talmudystow ktorych znowu
tworca tematu wkrecil w jalowa dyskusje. Jesli brakuje dwoch w dwoch kolach a inne sa
dokrecone to ktos pozyczyl. Innej opcji nie ma. W moczu czuje ze temat i problem sa
lipne.
Smarem z puszki to se możesz smarować za uszami albo bruzdę. Zwykłe
smary typu towot (ŁT) się zapiekają i wręcz utrudniają później
odkręcenie śrub, a zanim się zapieką mogą spowodować samoczynne
wykręcenie się śrub. Zapiekają się, ponieważ podczas ostrego hamowania
tarcze hamulcowe nagrzewają się do kilkuset stopni Celsjusza i poza
smarami wysokotemperaturowymi wszystkie inne tylko sprawiają problemy.
Przy kołach używa się specjalnych smarów ceramicznych,
wysokotemperaturowych. Tyle, że smaruje się nimi prowadnice jarzm i
ewentualnie powierzchnie czołowe piast i tarcz po uprzednim
wyczyszczeniu. Na tych czołowych powierzchniach to tego smaru ma być
tyle co nic. Do smarowania tych powierzchni można też użyć smaru
miedzianego pod warunkiem, że felgi są stalowe, ale nie do prowadnic
jarzm. Do jarzm tylko i wyłącznie smar ceramiczny.
W żadnym wypadku nie smaruje się gwintów śrub i gniazd. Gwinty te mają
być dobrze wyczyszczone z rdzy i odtłuszczone. Tak samo też twierdzą
wszyscy pozostali mechanicy, których znam i gdzie naprawiałem auta, a
miałem ich kilkanaście.
Jak jakiś dziadziuś posmaruje sobie śruby i jeździ starym ciągnikiem po
mieście jak kapelusznik to jest małe prawdopodobieństwo odkręcenia się
kół. Ale przy szybszej jeździe trasą czy autostradą można pogubić koła
jak jeden z moich znajomych, który smarował śruby. Póki jeździł po
mieście nic się nie działo. Zrobił kurs nad morze i z powrotem jakieś
1400km. Miał dużo szczęścia, bo o mało się nie zabił. We wszystkich
kołach pogubił śruby. Już był niedaleko domu jak poczuł telepanie autem.
Okazało się, że w jednym z kół pozostała jedna, już poluzowana śruba. Na
szczęście gość nie jeździ szybko nawet autostradami. Raczej rzadko
przekracza stówkę.
Tak się składa, że wszystkie drobne naprawy robi sobie na kanale u mnie
w garażu. Stąd też znam całą historię smarowania śrub. Kilka razy mu
zwracałem uwagę, żeby ich nie smarował. Zaprzestał dopiero po tym
incydencie, kiedy o mało nie pogubił kół.
Tak więc Kogutek nie wprowadzaj ludzi w błąd i nie pisz, że "zawsze się
smarowało". Może Ty smarowałeś. Ale to co Ty robisz to nie wszyscy i nie
zawsze.
Następne wpisy z tego wątku
- 11.03.18 12:41 m4rkiz
- 11.03.18 13:08 RadoslawF
- 11.03.18 13:20 Tomasz Pyra
- 11.03.18 13:42 cef
- 11.03.18 15:38 Tomasz Pyra
- 11.03.18 16:00 Mateusz Bogusz
- 11.03.18 17:26 Jacek
- 11.03.18 22:03 J.F.
- 11.03.18 22:06 J.F.
- 11.03.18 22:20 Zenek Kapelinder
- 11.03.18 23:04 Uzytkownik
- 11.03.18 23:15 Zenek Kapelinder
- 12.03.18 00:09 PiteR
- 12.03.18 00:46 J.F.
- 12.03.18 03:14 Uncle Pete
Najnowsze wątki z tej grupy
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
Najnowsze wątki
- 2024-05-20 Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- 2024-05-19 Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- 2024-05-18 LED
- 2024-05-19 ceny nieruchomości
- 2024-05-18 Szczecin => UX/UI Designer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=