    From: sundayman <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: soldermaska zastępcza
    Date: Mon, 15 Mar 2021 03:03:04 +0100

    >> Nakładasz pastę przez szablon ?
    >
    > Nie, ale właściwie czemu nie?

    Dlatego, że taka zabawa dla 1 ( albo kilku szt. ) nie ma sensu raczej ?
    Na CNC sobie maski nie wytniesz. To się robi fotochemicznie.

    Tu koleś robi fotochemicznie z puszki po coli.
    Ale nie wiem jak musiałbym się nudzić, żeby się w takie coś bawić...
    https://www.youtube.com/watch?v=JWUJtmgh55M

    To już lepiej wycinać laserem z folii mylarowej.
    Ale to też nie jest banalne.

    Próbowałem osobiście robić taką maskę na drukarce 3D.
    Z drukarki FDM wychodzi marnie - coś tam się da zrobić, ale marnie.
    Pewnie lepiej by wyszło z SLS (z fotopolimeru ) ale tego nie robiłem.
    Szkoda czasu.

    > Dziurki sobie bez problemu wytnę na CNC... tylko w czym?
    > Jakie to powinno być grube?

    Jak pisałem - można wycinać lasrem w folii mylarowej
    https://www.youtube.com/watch?v=BYRK7hGFOb8

    Na CNC tego nie zrobisz.

    A w ogóle - jeśli robisz pojedyncze egzemplarze - nie trać czasu na to.
    Naprawdę jest tyle przyjemniejszych rzeczy w życiu :)
    Jak będziesz musiał zrobić 50 szt - wtedy warto się bawić, ale to sobie
    zamów szablon do pasty w płytkarni i same płytki też.