eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaśrubka masyRe: śrubka masy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.77-252-238-139
    .static.ip.netia.com.pl!not-for-mail
    From: ??x??(R)?? <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: śrubka masy
    Date: Mon, 4 Aug 2025 22:11:10 +0200
    Organization: A.P.Z.
    Message-ID: <106r45s$as7$1@news.chmurka.net>
    References: <X...@1...0.0.1>
    <106ng82$i7o$1@news.chmurka.net>
    <X...@1...0.0.1>
    <1...@4...net>
    <106o19n$80g$1@news.chmurka.net>
    <v...@4...net>
    <106qffp$ekk$1@news.chmurka.net>
    <z...@4...net>
    <106qin3$inh$1@news.chmurka.net>
    <10kp2aroziidv$.15dvd4xmfqpif$.dlg@40tude.net>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Mon, 4 Aug 2025 20:11:40 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="MichaelD";
    posting-host="77-252-238-139.static.ip.netia.com.pl:77.252.238.139";
    logging-data="11143";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla Thunderbird
    Cancel-Lock: sha1:Ayo7Rvdfnr4g0Zeio3/nNTdEtqU=
    sha256:UiwEL8OVz4Zm/bGbDbxvO7JzzEEswOnw9Ojjiky/Na4=
    sha1:0jtcO+5YO20Lgz5lmqVDG2XSsO4=
    sha256:lie3uuVzVb4UkH8hEjjvG+4jwAh2nTunZrGSdQgfyF8=
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <10kp2aroziidv$.15dvd4xmfqpif$.dlg@40tude.net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:798729
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 04.08.2025 o 17:18, J.F pisze:

    >>>>>>> Tak ogólnie przypominam, że w czasie jazdy, to prąd płynie z
    >>>>>>> alternatora do odbiorników. Ale akumulator może trochę stabilizować
    >>>>>>> napięcie.
    >>>>>>>
    >>>>>> A kiedy i skąd płynie największy prąd?
    >>>>>
    >>>>> Najwyzszy płynie z akumulatora do rozrusznika.
    >>>>> Ale to przez chwilę.
    >>>>>
    >>>> Aha, czyli jest to ten GŁÓWNY, NAJWAŻNIEJSZY moment, gdzie to połączenie
    >>>> powinno być najlepsze :)...bo inaczej silnik się nie uruchomi a
    >>>> alternator jakoś bez tego nie chce działać :)
    >>>
    >>> więc potrzebujemy kabla akumulator-rozrusznik,
    >>> a potem ... alternator-karoseria ?
    >>
    >> Skąd taki pomysł, skoro kable z minusem od akumulatora są osobno do
    >> reszty instalacji?
    >> :)
    >
    > Ale gdzieś musisz te karoserie podłączyć, jeśli ma robić za przewód.

    A niby czemu ma robić? Ok, są momenty gdzie może ale jak pisałem kable z
    "minusem" niekoniecznie są podłączane do karoserii. Są modele aut prawie
    plastikowe...Widać, że nie wiesz o różnych rozwiązaniach :)>
    > Jak do akumulatora ... to regulator napięcia w alternatorze nie
    > skompensuje spadku na kablu silnik-akumulator.

    Przy małym prądzie? Kompensuje. Generalnie nie chodzi o alternator.
    Wyraźnie napisałem, że chodzi o rozrusznik-akumulator, bo od tego
    zaczynamy zabawę z prądem :)

    > To co prawda gruby kabel, to spadek raczej mały ... chyba, że ktoś ma
    > ch* plecionkę :-)

    O tym piszę a ty jak zwykle okręcasz kota ogonem :>

    --
    Pixel(R)??
    Albo PiS albo Polska

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: