eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaśrubka masyRe: śrubka masy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.83.4.76.208.ne
    oplus.adsl.tpnet.pl!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: śrubka masy
    Date: Tue, 5 Aug 2025 10:02:03 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <fnyb1yx5nsvs.1cv4v0seaf81m$.dlg@40tude.net>
    References: <X...@1...0.0.1>
    <106ng82$i7o$1@news.chmurka.net>
    <X...@1...0.0.1>
    <1...@4...net>
    <106o19n$80g$1@news.chmurka.net>
    <v...@4...net>
    <106qffp$ekk$1@news.chmurka.net>
    <z...@4...net>
    <106qin3$inh$1@news.chmurka.net>
    <10kp2aroziidv$.15dvd4xmfqpif$.dlg@40tude.net>
    <106r45s$as7$1@news.chmurka.net>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
    posting-host="83.4.76.208.neoplus.adsl.tpnet.pl:83.4.76.208";
    logging-data="2998"; mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    Cancel-Lock: sha1:/VVWFJISHoM2gA1kH/MddRPU0Bw=
    sha256:KdvqZdDgLDZT71qREO3+hI1lyxDU5MPlvYllduR0U9k=
    sha1:sqJef3S4Cx4WMfD9QLNz7cJKd0E=
    sha256:STlZDwtpNStXO/3vLn82X1dpluDvE5mCec4gHaHmxmk=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:798734
    [ ukryj nagłówki ]

    On Mon, 4 Aug 2025 22:11:10 +0200, ʅǝxᴉꓒ®🇵🇱 wrote:
    > W dniu 04.08.2025 o 17:18, J.F pisze:
    >>>>>>>> Tak ogólnie przypominam, że w czasie jazdy, to prąd płynie z
    >>>>>>>> alternatora do odbiorników. Ale akumulator może trochę stabilizować
    >>>>>>>> napięcie.
    >>>>>>>>
    >>>>>>> A kiedy i skąd płynie największy prąd?
    >>>>>>
    >>>>>> Najwyzszy płynie z akumulatora do rozrusznika.
    >>>>>> Ale to przez chwilę.
    >>>>>>
    >>>>> Aha, czyli jest to ten GŁÓWNY, NAJWAŻNIEJSZY moment, gdzie to połączenie
    >>>>> powinno być najlepsze :)...bo inaczej silnik się nie uruchomi a
    >>>>> alternator jakoś bez tego nie chce działać :)
    >>>>
    >>>> więc potrzebujemy kabla akumulator-rozrusznik,
    >>>> a potem ... alternator-karoseria ?
    >>>
    >>> Skąd taki pomysł, skoro kable z minusem od akumulatora są osobno do
    >>> reszty instalacji?
    >>> :)
    >>
    >> Ale gdzieś musisz te karoserie podłączyć, jeśli ma robić za przewód.
    >
    > A niby czemu ma robić? Ok, są momenty gdzie może ale jak pisałem kable z
    > "minusem" niekoniecznie są podłączane do karoserii. Są modele aut prawie
    > plastikowe...Widać, że nie wiesz o różnych rozwiązaniach :)>

    Problemu to nie zmienia - kabel "masowy"/ujemny od odbiornikĂłw gdzie
    podłączamy - do minusa akumulatora, czy do silnika ?

    >> Jak do akumulatora ... to regulator napięcia w alternatorze nie
    >> skompensuje spadku na kablu silnik-akumulator.
    >
    > Przy małym prądzie? Kompensuje. Generalnie nie chodzi o alternator.
    > Wyraźnie napisałem, że chodzi o rozrusznik-akumulator, bo od tego
    > zaczynamy zabawę z prądem :)

    Rozrusznik zapali i mamy problem napięcia na akumulatorze.
    A prąd niekoniecznie taki mały, jak włączę światła, dmuchawę, grzanie
    szyby, grzanie foteli ...

    >> To co prawda gruby kabel, to spadek raczej mały ... chyba, że ktoś ma
    >> ch* plecionkę :-)
    >
    > O tym piszę a ty jak zwykle okręcasz kota ogonem :>

    No ale dla akumulatora 0.1V to dość dużo :-)

    J.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: