  • Data: 2020-06-05 14:33:23
    Temat: Re: stal "premium"
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 5 czerwca 2020 21:18:37 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    ooglegroups.com...

    > hm, czy to powinno siegac tak daleko, czy konczyc sie na skladzie
    > chemicznym ?

    Struktura krystaliczna, jednorodność składu chemicznego, wydzieleń na granicach
    ziaren i w ich wnętrzu, występowanie porów gazowych, wielkoskalowych wtrąceń np
    kawałków grafitu itd. Jest jednak dużo cech materiału które osiągnięto dopiero w
    materiale który zaczęto nazywać stal. Kiedyś płyty na kotły parowe odlewano z gruszki
    Bessemera i kuto młotem. To nie była stal, takie kotły potrafiły rozpęknąć się z
    dużym hukiem.

    > Proszek to istotnie specyficzna forma materialu ... ale chyba lepiej
    > dodac "spiek proszkowy", niz wymyslac inne nazwy podstawowe.
    > A przeciez proszek moze byc z innych metali/materialow.
    >
    > P.S. a taka "stal damascenska" to co to bedzie ?

    Odkówka. Jeszcze bardziej stal niż walcowana blacha.