    From: Mario <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: sterownik kotła elektrycznego
    Date: Fri, 25 Sep 2009 19:10:19 +0200

    qlphon pisze:

    > wszystko prawda ale ja to widzę inaczej trochę:
    > wiemy jak jest temperatura na wejściu i na wyjściu
    > zmieniając moc regulujemy ta drugą
    > procesorek z odpowiednim algorytmem jest w stanie
    > na podstawie różnic temperatur we/wy i mocy z jaką grzeje
    > obliczyć sobie aktualny przepływ czynnika (strumień)
    > i skorygować odpowiednio moc przy wahnięciach zapotrzebowania
    > a normalnie praktycznie jedzie cały czas jedną nastawą

    Wystarczyłoby gdybyś tylko kontrolował temperaturę na wyjściu to nie
    powinieneś mieć zbytnich wahnięć. Ale jeśli już chcesz płynnie sterować
    mocą to zrób sterowanie grupowe. Optotriaki włączane w zerze sterujesz
    prostokątem o wypełnieniu regulowanym przez procka i o małęj
    częstotliwości. Trzeszczeć nie będzie bo włączane w zerze a za to będzie
    gubił niektóre połówki sinusoidy dając sporą rozdzielczość regulacji
    mocy. Moc będzie proporcjonalna do wypełnienia.

    MD