  • Data: 2009-02-19 01:01:25
    Temat: Re: szybkowar
    Od: Padre <P...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie wiem co oznacza w Twoim słowniku "kipieć", ale jeśli masz na
    > myśli wrzenie, to z podręcznika chemii fizycznej możesz łatwo sie
    > dowiedzieć, iż każda substancja wrze, czyli paruje całą swą objętością.

    W moim słowniku oznacza to że gęste mieszaniny podczas gdy zawarta w
    nich woda wrze zwiększają znacznie swoją objętość i zatykają
    zawór/zawory szybkowaru przeznaczone do odprowadzania gazów/aerozoli a
    nie krupniku.
    Chyba zdajesz sobie sprawę że fizyka mieszanin niejednorodnych nie
    należy do prostych podstaw chemii fizycznej do których starasz się mnie
    skierować.

    Jeśli gotowałeś w tym szybkowarze to do czego jest on przeznaczony i w
    prawidłowej ilości wody, wystarczyło o tym napisać. Twoja odpowiedź
    skłania mnie raczej do podejrzeń że nie przeczytałeś instrukcji obsługi
    i szukasz winnego.