    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Thu, 15 Oct 2020 07:29:10 -0700 (PDT)
    Subject: Re: terminal GSM czy coś ?
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 15 października 2020 03:38:02 UTC+2 użytkownik sundayman napisał:
    > Potrzebny mi taki wynalazek, który mogę podłączyć do PC, wsadzić do
    > niego kartę SIM i z komputera wygodnie wpisać SMS i wysłać. I żeby
    > zwrotnie oczywiście przychodzące SMS mi się wyświetlały w PC.
    >
    > Coś a'la terminal taki. Od czasu do czasu muszę zdalnie konfigurować
    > jakieś urządzenia via SMS. Telefonem można dostać pierdolca.
    >
    > Próbowałem kiedyś jakimś programem , który via serwer spina telefon z
    > PC. Jakoś to tam działało, ale nie do końca i problematycznie.
    >
    > Wolałbym więc sprzętowo i coś co jest wygodne.

    Kiedyś była taka fajna strona sms.orange.pl i tam można było wysyłać SMSy z komputera
    - a jak na telefonie odpowiadałeś, to się te SMSy wyświetlały na tej stronie (każda
    sesja dostawała unikalny numer).
    Ale już jej nie ma.

    Do PC oczywiście stareńki modem GSM, ja jeszcze taki mam do aero2, jeździ mi też na
    jednym tramwaju, jeden leży na biurku, jeden jeździ na autobusie w Zagrzebiu (o ile
    go nie ukradli czy nie zdemontowali), a z jednym to nie wiem, co się stało (chyba
    ukradli nam w tramwajach, bo coś mi świta, że jeździły dwa).

    Ale jeszcze można doposażyć sobie telefon w klawiaturę - czy to bluetooth czy na
    kabelku USB-on-the-go.
    Chyba że zależy Ci na archiwizowaniu odpowiedzi na PC - copy/paste z programu do
    obsługi SMS jest zapewne łatwiejsze niż przenoszenie SMSa z telefonu na PC.