    From: BartekK <s...@N...org>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: termowizja do diagnostyki elektroniki
    Date: Tue, 28 Jul 2009 15:49:08 +0200

    marko1a pisze:
    > Ja używam MobIR M4 T. Jest tu
    > http://www.infolink.com.au/c/INLINE-Systems/New-MobI
    R-M4-n760341
    160x120 pixeli wystarcza by cokolwiek rozpoznać? Jak wygląda "głębia
    ostrości" i zakres odległości (i co za tym idzie sensowna wielkość
    oglądanych rzeczy)?

    > Jak dla mnie często się przydaje. Serwis kamer video oraz
    > videorejestratorów. Czasami krótki test porównawczy obrazu w podczerwieni
    > zdrowego urządzenia i chorego i od razu widac który układ leży. Albo jest
    > zimny- nie pracuje albo za gorący zwalony. Proste co ?
    Otóż to, właśnie do takich prostych spraw by mi się przydało. Głównie
    serwis czegoś co ktoś spieprzył w fazie projektowania, potem zostało
    kiepsko wykonane, a potem pracowało w dziwnych warunkach i na końcu
    zdechło albo nie zdechło ale dziwnie się zachowuje.

    > W branży budowlanej pomagam znajomym w oglądaniu mostków cieplnych i jakości
    > izolacji poddaszy wełną mineralną.
    > Widać nawet takie fuszerki jak brak wełny profilach. No i jeszcze kilku
    > hydraulików też czasem prosi o pomoc.
    Do budowlanki i "dużych" rzeczy to widziałem w akcji różne sprzęty, tam
    faktycznie jest to przydatne. Ale czy tak niska rozdzielczość pozwoli
    cokolwiek rozpoznać?
    Dla testu wziąłem sobie obrazek płytki, pomniejszyłem do 640x480 (bo
    taki tam jest video cmos) - no ok, oporniki smd widać... A potem
    zrobiłem 160x120 cz-b z dużym kontrastem i nałożyłem półprzeźroczysto na
    tamten = niezbyt da się coś rozpoznać. Chyba że te pixele są takie
    "duże" (tzn na 4 pixele wizyjne 1 termiczny) bo ktoś wyszedł z założenia
    że i tak rozpływ temperatury będzie płynny i nie ma sensu pokazywać
    gradientów między kolejnymi pixelami ?

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173