  • 21. Data: 2021-08-04 01:27:02
    Temat: Re: transfer usb
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Eneuel Leszek Ciszewski w news:seccoo$1m6j$1@gioia.aioe.org
    > Póki nie zmierzysz -- niewiele osiągniesz, dlatego proponowałem HDTune.

    a ja pytalem *CO* zmierzyc? transfer... Co mi da pomiar transferu? Ze
    transfer [dysk zewn usb] <--> [hdd
    laptopa] jest mniejszy niz miedzy urzadzeniami podpietymi via usb, ,to wiem.
    Pytanie 1: czy teoretycznie *powinien* byc mniejszy? jesli tak, to
    *dlaczego* ?
    Pytanie 2: powinien/nie powinien - dlaczego jest tak *drastycznie*
    mniejszy?

    > Dysk w komputerze może być kompresowany

    u mnie hdd laptopa jest kompresowany i ja o tym nie wiem?

    > Dysk może być jakoś uszkodzony -- do sprawdzenia można użyć
    > [niewiedeńskiej] Victorii lub HDDScan...

    nie jest uszkodzony, detekcja niczego nie pokazuje.

  • 22. Data: 2021-08-04 14:18:51
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj 1634Racine, 03 sie 2021 w
    news:61086afd$0$23915$65785112@news.neostrada.pl napisałeś/aś:

    > pueblo w news:61085dcd$0$503$65785112@news.neostrada.pl
    >
    > np. co w nim/z nim zwiazane?

    nie wiem, może jakie sata?

    > /czym sie te dwa rodzaje transferow roznia? w drugim przypadku -
    > zero udzialu dysku laptopa. W pierwszym przypadku: czy tylko hdd
    > laptopa winny? Co jeszcze w takim transferze moze byc winne
    > spadkowi szybk. transf., a co nie bierze udzialu w transferze
    > drugim?/

    W pierwszym przypadku chyba tylko jakaś magistrala odpowiadająca za usb,
    a w drugim dochodzi kontroler sata.

  • 23. Data: 2021-08-04 17:44:41
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    r...@k...pl w news:apfjgghg3qjh12bbet15jkvutp8khgmatm@4ax.com

    https://i.imgur.com/oHPE457.png

    > Kopiowałeś eksploratorem?

    plik 1.4 giga [dysk zewn usb] --> hdd laptop

    eksplor: 12 min 30 sek
    via t.commander (ze strategia "10240/ *32* "]: 4 min

    https://i.imgur.com/hu1CKl9.png

    > Możesz mieć nawet dysk bardzo mocno pofragmentowany.

    po defragm.

  • 24. Data: 2021-08-04 18:01:19
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Przy takiej ch___wej prędkości dysku 3 MB/s to co się dziwisz?
    To dysk IDE (Pata)?

    -----

  • 25. Data: 2021-08-04 21:32:14
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 4 Aug 2021 17:44:41 +0200, w <610ab64b$0$518$65785112@news.neostrada.pl>,
    "1634Racine" <m...@...cbqebml> napisał(-a):

    > r...@k...pl w news:apfjgghg3qjh12bbet15jkvutp8khgmatm@4ax.com
    >
    > https://i.imgur.com/oHPE457.png

    Wybitnie żałośnie niski transfer.

    > plik 1.4 giga [dysk zewn usb] --> hdd laptop
    >
    > eksplor: 12 min 30 sek
    > via t.commander (ze strategia "10240/ *32* "]: 4 min

    To i tak daje szybkość zapisu 6MB/s, a to dwukrotnie szybciej niż wychodzi z
    wykresu.

    > https://i.imgur.com/hu1CKl9.png

    To XP? Biedna ta zakładka, brak infa o dyskach.

  • 26. Data: 2021-08-04 22:18:10
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    r...@k...pl w news:dkqlggh7pl4fmn23bf8r1qn8ehl766pihe@4ax.com
> [...]
    > wychodzi z wykresu.
    > To XP? Biedna ta zakładka, brak infa o dyskach.

    tutaj (?):
    hdd na primary IDE ma DMA = *off* , biezacy tryb transferu = PIO.
    w man. urzadzen nie widze mozliwosci przelaczenia na DMA = *on* .
    kto wie jak?

  • 27. Data: 2021-08-05 02:24:02
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    1634Racine w news:610af612$1$23915$65785112@news.neostrada.pl
    [.............]
    > tutaj (?):
    > hdd na primary IDE ma DMA = *off* , biezacy tryb transferu = PIO.
    > w man. urzadzen nie widze mozliwosci przelaczenia na DMA = *on* .
    > kto wie jak?

    przestawione. Teraz DMA= *on*

    bylo tak https://i.imgur.com/oHPE457.png
    jest tak https://i.imgur.com/inQghBD.png

  • 28. Data: 2021-08-07 01:29:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "1634Racine" 610b2fae$0$557$6...@n...neostrada.pl

    > przestawione. Teraz DMA= *on*

    > bylo tak https://i.imgur.com/oHPE457.png
    > jest tak https://i.imgur.com/inQghBD.png

    Gdybyś nie bronił informacji o systemie
    (WinDOS?) -- byłoby łatwiej zgadnąć...
    [wstyd?]

    Mógłbyś pochwalić się metodą -- przeinstalowałeś PATAsterowniki?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 29. Data: 2021-08-07 14:05:00
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Eneuel Leszek Ciszewski w news:sekhll$18ui$1@gioia.aioe.org
    > "1634Racine" 610b2fae$0$557$6...@n...neostrada.pl
    > Gdybyś nie bronił informacji o systemie
    > (WinDOS?) -- byłoby łatwiej zgadnąć...

    na przyklad...

    > [wstyd?]

    ze co?
    (xp)

    > Mógłbyś pochwalić się metodą -- przeinstalowałeś PATAsterowniki?

    wystarczyl restart.
    (a potem dla pewnosci odinstal. kontroler, jeszcze raz restart)

  • 30. Data: 2021-08-07 19:41:09
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "1634Racine" 610e76f9$0$544$6...@n...neostrada.pl

    > (xp)

    Pod moim XP informacja w Menadżerze Urządzeń wygląda inaczej.
    (DMA = *off* , biezacy tryb transferu = PIO)
    To, co piszesz, przypomina mi WinDOSa a szybkość wskazuje na
    wczesne (mode 0) PIO, czyli na Win95 -- ale Win95 z obsługą
    USB jest (miałem taki) rzadkością, i to chyba tylko z USB1
    dający chyba 1 MB/s, więc to nie mogą być wczesne Win...

    Twój Menadżer Zadań też wyglądem nie przypomina Menadżera
    Zadań pod moim WXP.

    > wystarczyl restart.
    > (a potem dla pewnosci odinstal. kontroler, jeszcze raz restart)

    Tyle czasu szukałeś bez restartu?
    PIO chyba mocno obciąża CPU -- nie zauważyłeś tego?
    (tylko pytam) Wg mnie nie tylko transfer byłby mały,
    ale cały komputer byłby niemożliwie mułowaty...

    USB też obciąża CPU, ale znacznie słabiej niż [ojciec?] PIO.

    --