    From: " 666" <...@...6>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: tuner combo AB Cryptobox 652 - porazka nie tuner.
    Date: Wed, 1 Jul 2015 08:33:00 +0200

    Przyszedł do mnie ten tuner wczoraj i... wtopa i porazka :-((
    Jak można polecać tuner, który ma tak beznadziejną jakość obrazu na wyjściu?
    Mam Wiwę 95, i po podłączeniu tego AB Cryptoboksa 652 Combo rozumiem, dlaczego Wiwa
    jest numerem 1 w Polsce:
    Wiwa ma doskonałą jakość obrazu.
    Telewizję oglądam na kineskopowym Panasonicu Quintrix przez SCART.
    Obok postawiłem monitor szerokogamutowy Dell U2410 podłączony do tunera przez HDMI.
    Dla Wiwy 95 obraz z telewizora przez SCART (RGB) i z monitora przez HDMI nie różnią
    się niemal wcale (no są pewne drobne różnice w
    odcieniach i ostrości).
    Dla AB Cryptoboksa 652 kombo obydwa obrazy to porażka:
    SCART daje obraz jak za mgłą, bez głębi kolorów, bez głębi tonów, lekko nieostry, a
    jakby tego było mało HDMI daje obraz
    przeostrzony i przekontrastowany, stojące obok siebie Panasonic i Dell pokazują
    obrazy jakby z innych źródeł, przy czym obydwa
    kiepskie.

    Do tego AB Cryptoboks ma jakąś kiepską czułość na DVB-T, z siłą sygnału 75% nie
    znalazł mi kilku kanałów z muksa TVP, gdy Wiwa 95
    znajduje wszystko z siłą sygnału 98% i jakością 100%.

    Menu Wiwy 95 jest znacznie lepsze, można bejrzeć EPG dla danego kanału na wiele dni
    naprzód (i zaprogramować nagrywanie) w AB
    Cryptoboksie widzę tylko parę najbliższych programów (no chyba, ze czegoś nie wiem),
    więcej się nie wgłębiałem.

    Ostateczna porażką jest nieodtwarzanie przez AB Cryptoboksa video nagranego w
    formacie *.mkv, cos tam mruga na ekranie przez
    półsekundy, znika, i po kilku sekundach znów mruga, i taka pętla, dotyczy i próby
    odtworzenia z sieci i z dołączonego usb. Video
    *.mkv było nagrane przez Wiwę, ale nie ma problemu z odtwarzaniem przez komputer,
    czyli problem leży w AB Cryptoboksie.

    Przy całości genialny pilot Wiwy z możliwością sterowania telewizorem to juz drobna,
    ale też ważna osłoda.

    Przewaga AB Cryptoboksa w jednym punkcie nad Wiwą: Cryptobox daje lepszy dźwięk, z
    lepszą głębią i lepszym efektem stereo.

    Uwaga techniczna: wszystkie kable bez zmian, po prostu wypinam z Wiwy i wpinam do AB
    Cryptoboksa.

    Reasumując:

    AB Cryptoboks 652 kombo to jak dla mnie porażka, odsyłam sprzedawcy.

    I teraz pytanie: czy któryś Ferguson będzie lepszy?

    -----
    m9g9d4$8pb$...@d...me
    > No i pojawia sie coraz wiecej dobrych opinii, wiec zakladam, ze inwestycja sluszna,
    stad powod na zmiany