  • Data: 2010-02-27 08:39:14
    Temat: Re: wpowiedzenie oc
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Bydlę wrote:
    > Jaki masz dowód na to, że poszedłem na pocztę, wysłałem do siebie kopię
    > wypowiedzenia umowy,
    > a do ubezpieczyciela - w tej samej minucie, na złość sobie - pustą kartkę?

    Ja nie potrzebuje dowodu. Ja potrzebuje _nie tracić czasu_ na
    udowadnianie przed sądem, że coś wysłałem.

    > Najpierw pomyśl, co i jak ocenia sąd, potem ewentualnie odpisz.

    Ale ja w ogole nie chce dyskutowac z sądem. Ja chce wiedzieć jaka jest
    _skuteczna_ metoda wypowiedzenia OC bez ingerowania sądu w razie
    wątpliwości. Ma być na tyle skuteczna aby firma ubezpieczająca nie
    próbowala nawet kombinować. Jak więc mam wypowiedzieć to OC bez
    odwiedzania placowki i bez ciągania ubezpieczyciela po sądach w razie
    problemów?

    > Czasem wystarczy przejeżdżać przez daną miejscowość. :-)

    Myślisz że powinno to być opisane w jakiejś ustawie? "Obywatel
    wypowiadajacy OC może to zrobić podczas przypadkowego przebywania w
    pobliżu oddziału na jeden dzień przed końcem okresu obowiazywania
    umowy". Tak, to rozwiązjue chyba problem...

    PS. Przypadek znajomej jest oczywisty: wysłała wypowiedzenie listem
    poleconym i faksem dla pewności. Firma wyparla się obydwu i wszczeła
    prodedury windykacyjne. Taniej było zapłacić ta ratę OC niż tracić czas
    na ściganie się po sądach. Firma to jeden z "tanich ubezpieczycieli". Ze
    względu na to że sam nie mam ochoty odwiedzać sądów pozwole sobie nazwy
    nie wymienić. Sam natomiast rok później wypowiadając umowę w tej właśnie
    firmie pamiętając o problemach przejechałem się do przedstawicielstwa z
    kopią - strata czasu, paliwa i zdrowego rozsądku.