  • Data: 2020-08-08 11:07:00
    Temat: Re: wynalazek potrzebny
    Od: Mirek <m...@n...dev> szukaj wiadomości tego autora

    On 08.08.2020 04:04, sundayman wrote:

    > Po prostu to "urządzenie A" musi być użyte bez żadnych modyfikacji.
    > Zresztą akurat pomiar prądu wg. tego pomysłu działa - sprawdziłem.

    Ale nie ma jak sprawdzać czy Q1 jest włączony.

    > Kłopot polega na tym, że informacje o włączeniu Q1 jest mi potrzebna do
    > zupełnie innych celów.

    No ale jak Q1 będzie wyłączony, a silnik ma chodzić, to i tak nie
    zmierzysz prądu.

    > Gdyby to było proste, to bym nie wrzucał tutaj :)

    Jak to ma być jeden egzemplarz to bym się nie gimnastykował tylko
    wylutował Q1 i podłączył po swojemu, ale rozumiem, że ty chcesz
    przechytrzyć system i zastosować nowe urządzenie na gwarancji do
    robienia czegoś, co projektant nie przewidział...
    No to musisz pokombinować.
    Można by dać czujnik w rodzaju ACS709, z niego sterować źródło prądowe
    podłączone do Q1 - w formie przetwornicy, albo zasilane z niższego
    napięcia, żeby nie robić strat.
    Wykrycie wyłączenia/włączenia Q1 powinno być już proste.

    --
    Mirek.