    From: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: wzmacniacz audio diagnoza usterki
    Date: Fri, 3 Feb 2023 12:43:41 +0100

    W dniu 03.02.2023 o 12:27, robot pisze:

    > Zgadza się.
    > Przerywanie, staje się co raz rzadsze im dłużej wzmacniacz gra.
    >
    > Nie koniecznie wzrost temperatury.
    > Bo jak wzmacniacz pogra z godzinę,
    > a potem po wyłączeniu jak ostygnie,
    > od razu po włączeniu nie przerywa.
    > Nie widzę zależności przerywania od temperatury.

    Bo powolny spadek temperatury nie powoduje od razu efektu wstecz gdyż
    chodzi o reakcję chemiczną, która spowalnia po dłuższym czasie. Chyba że
    użyjesz sprężonego powietrza i będziesz "mroził" kondzie co też się
    robi, chcąc szybko znaleźć te wadliwe.

    > Ale jeszcze jedna rzecz mi tu nie pasuje.
    >
    > A mianowicie że efekt przerywania dźwięku powstał,
    > w okresie kiedy, wzmacniacz w ogóle nie grał,
    > nie był podłączony do sieci.
    > Tylko od samego "stania".
    > Możliwe że kondensatory się psują od takiego "stania"?
    > Pewnie tak.

    Tak.

    > Rozumiem.
    > Ale to już trochę jak szukanie igły w stogu siana.
    > To się wiąże z gruntownym całkowitym przeglądem.
    > A jest co przeglądać.
    > Tak to wygląda z góry: https://ibb.co/FVrWXYD
    >
    > Koszta nieporównywalne do kosztów wymiany samych przekaźników.

    Niekoniecznie. Zaczął bym od mrożenia/podgrzewania tych najmniejszych.
    Max pół godziny na znalezienie. Generalnie robi się w staruszkach
    reccaping, żeby nie szukać lub zapobiegać usterkom. Jeśli znajdziesz
    obecnie 2 szt wadliwe, to następne po latach w innych sekcjach też mogą
    zdychać ale nie muszą. W większości jest to loteria, który zdycha więc
    Twoja decyzja.

    > Poza tym dochodzą problemy logistyczne.
    > Jak znaleźć dobry serwis, koszty transportu, i tak dalej.
    > Sam chyba nie dam rady za pomocą lutownicy wykryć problemu jednak,
    > skoro to nie przekaźniki.

    Przekaźnik przede wszystkim reaguje na "pukanie" w sensie, że jak go
    będziesz stukał odwrotną stroną wkrętaka to w rytm stukania będzie
    efekt. To urządzenie mechaniczne i może tam wystąpić jedynie "zły styk"
    ale w praktyce się to nie zdarza.

    > Dziękuje za pomoc.
    Spox.

    --