    From: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [yt] Awaryjne hamowanie
    Date: Fri, 2 Jun 2023 16:04:06 +0200

    W dniu 02.06.2023 o 14:52, J.F pisze:

    > Raz widziałem zdolnego goscia. Stal sobie przed przejsciem, z tylu
    > pisk opon, a on podjechal ze dwa metry do przodu, i uniknął wypadku.

    Zdolność, czy raczej jakiś bezwarunkowy odruch?

    Miałem parę lat temu takie zdarzenie, że chciałem skręcić w lewo.
    Zatrzymałem się z kierunkowskazem w lewo i przepuszczam samochody jadące
    na wprost z naprzeciwka.
    W lusterku zobaczyłem szybko zbliżający się pojazd. Jakiś VAN czy coś
    takiego. Chyba zaniepokoiło mnie to na tyle, że ruszyłem do przodu. I
    całe szczęście, bo gość ewidentnie nakurwiał nie patrząc przed siebie i
    w ostatniej chwili odbił w prawo.
    Skręcił może ze dwa metry za moim bagażnikiem na pobocze i skarpę (po
    prawej było może ze 2m pobocza takiego piasko-żwirowego, a za nim dość
    stroma skarpa porośnięta trawą.)
    I on po tej skarpie, przechylony, popierdalał dalej po mojej prawej.
    Nawet chyba nie próbował hamować (i bardzo słusznie...).
    Wrzuciłem wsteczny...
    Dopiero jak mnie omijał na tej skarpie zobaczyłem, że ma jeszcze
    przyczepkę i gdybym nie cofnął te kilka metrów...
    Do dzisiaj nie wiem, czy wsteczny wrzuciłem wcześniej, czy dopiero jak
    zobaczyłem przyczepkę.
    Z tej skarpy zjeżdżał na jezdnię, ale przyczepka, pod takim kątem, już
    mu się ślizgała z tej skarpy w moją stronę. Miałem wrażenie, że śmignęła
    mi na centymetry przed przodem samochodu. I pojechał dalej.

    Jak już ochłonąłem (wiozłem siostrę z jej dziećmi, chciałem skręcić
    właśnie w dojazdówkę do jej domu), to dotarło do mnie jak to wszystko
    szybko się zadziało i jak niewiele brakowało... i pojęcia nie mam jak to
    się stało, że podjąłem decyzję żeby ruszyć do przodu, a chwilę później
    wsteczny... zamiast siedzieć jak sparaliżowany.
    Na bank to nie były moje zdolności i w pełni świadoma analiza sytuacji w
    trakcie.

    Ot, taka historyja...

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr