  • 1. Data: 2012-07-05 01:07:35
    Temat: zabezpieczenie PCB przed wilgocią
    Od: sundayman <s...@g...pl>

    Potrzebuję zabezpieczyć PCB w urządzeniu , które może pracować w
    warunkach, kiedy np. może się na PCB skraplać para wodna.

    ZTCW do zabezpieczania PCB może być np. PLASTIK 70.
    Ale może znacie i stosujecie coś innego ?

  • 2. Data: 2012-07-05 02:54:42
    Temat: Re: zabezpieczenie PCB przed wilgocią
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > ZTCW do zabezpieczania PCB może być np. PLASTIK 70.

    Plastik 70 od biedy moze byc, ale daje bardzo cienka i dosyc krucha
    warstwe. Grubsza warstwa schnie z wierzchu, a pod spodem dalej zupa.

    > Ale może znacie i stosujecie coś innego ?

    Dostalem kiedys w prezencie probki lakieru silikonowego do elektroniki.
    Ideal, jest elastyczny, gruba warstwa schnie tak samo jak cienka. Moze
    Semicon cos ma/doradzi, jak nie, to plastik 70 moze byc, jesli to w
    jakis ekstremalnych warunkach nie pracuje.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 3. Data: 2012-07-05 03:18:47
    Od: sundayman <s...@g...pl>

> [...]
    > Semicon cos ma/doradzi, jak nie, to plastik 70 moze byc, jesli to w
    > jakis ekstremalnych warunkach nie pracuje.

    obudowa z tworzywa, wszystko to razem w innej obudowie, która jest na
    dworze. Niby tam się nic nie powinno skraplać, ale wolę dmuchać na
    zimne. Ten plastik 70 o tyle nie jest fajny, ze potem w razie awarii
    słabo sobie wyobrażam wylut TQFP 64...

    Właśnie fajne by było coś, co można oderwać, żeby w razie potrzeby dało
    się wylutować element.

  • 4. Data: 2012-07-05 09:29:53
    Od: Marcin Kulas <h...@k...net>

    sundayman wrote:

    > Ten plastik 70 o tyle nie jest fajny, ze potem w razie awarii
    > słabo sobie wyobrażam wylut TQFP 64...

    Teraz to już głowy nie dam, ale coś mi świta, że kiedyś mi się
    niechcący plastik 70 rozpuścił w izopropanolu, co mnie zdziwiło.

    --
    [ Marcin Kulas jid: h...@j...org ]
    [ ,,Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, ]

  • 5. Data: 2012-07-05 10:47:21
    Od: Piter <n...@s...com>

    W dniu 2012-07-05 01:07, sundayman pisze:
    > Potrzebuję zabezpieczyć PCB w urządzeniu , które może pracować w
    > warunkach, kiedy np. może się na PCB skraplać para wodna.
    >
    > ZTCW do zabezpieczania PCB może być np. PLASTIK 70.
    > Ale może znacie i stosujecie coś innego ?

    Uretolux daje rade i jest duzo tanszy.

  • 6. Data: 2012-07-05 11:23:41
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Właśnie fajne by było coś, co można oderwać, żeby w razie potrzeby dało
    > się wylutować element.

    Z tym akurat nie ma problemu. Z wylutowaniem oczywiscie, bo oderwania
    sobie nie wyobrazam. Posmierdzi chwile i juz. Nie powinno byc tez
    problemu z rozpuszczeniem tego w jakims rozpuszczalniku nitro, czy czyms
    takim, tylko trzeba sprawdzic, czy soldermaski nie rozpusci.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa