  • 1. Data: 2012-07-04 06:53:41
    Temat: USB-2.0 prędkość transmisji 4kB/s !!
    Od: " MH" <l...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,

    W projektowanym urządzeniu mam zamiar zastosować do komunikacji z pecetem
    kostki FT2232H w trybie CPU Bus Emulation Mode. Aby posprawdzać sobie różne
    koncepcje, zakupiłem za parę zeta takie coś:

    http://www.ftdichip.com/Support/Documents/DataSheets
    /Modules/DS_FT2232H_Mini_Module.pdf

    Napisałem kawałek softu, wszystko fajnie się komunikuje w obie strony, ale...
    postanowiłem jeszcze zmierzyć szybkość transmisji i w pętli przesyłać dane w
    jedną i drugą stronę. I tu rozczarowanie, wychodzi mi około 4KB/s !!!

    Przeczytałem jeszcze ze strony producenta 2 AN:

    http://www.ftdichip.com/Support/Documents/AppNotes/A
    N232B-04_DataLatencyFlow.pdf

    http://www.ftdichip.com/Support/Documents/AppNotes/A
    N232B-03_D2XXDataThroughput.pdf

    Trochę poeksperymentowałem, ale wyniki raczej mizerne. Co o tym sądzicie?
    A może dać sobie z tym spokój i zastosować inne kostki, które są wyposażone w
    lepsze drajvery.

    Moje wymagania to min. 1MB/s.

    Pozdrawiam,

    MH

  • 2. Data: 2012-07-04 08:12:06
    Temat: Re: USB-2.0 prędkość transmisji 4kB/s !!
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2012-07-04 06:53, MH pisze:
> [...]
    > jedną i drugą stronę. I tu rozczarowanie, wychodzi mi około 4KB/s !!!

    Jak duże pakiety wysyłasz?

  • 3. Data: 2012-07-04 08:36:16
    Od: " MH" <l...@W...gazeta.pl>

    Zbych <a...@o...pl> napisał(a):

    > Module.pdf

    > Jak duże pakiety wysyłasz?

    =============

    64kB. Tak przynajmniej wydaje mi się, że ustawiłem w FT_SetUSBParameters.
    No chyba że jeszcze gdzieś coś spartoliłem?

    MH

  • 4. Data: 2012-07-04 21:06:03
    Od: FilipJ <f...@g...pl>

    W dniu 2012-07-04 08:36, MH pisze:
    > 64kB. Tak przynajmniej wydaje mi się, że ustawiłem w FT_SetUSBParameters.
    > No chyba że jeszcze gdzieś coś spartoliłem?
    Znaczy jeden pakiet ślesz 16 sekund?

  • 5. Data: 2012-07-07 09:11:09
    Od: " MH" <l...@W...gazeta.pl>

    FilipJ <f...@g...pl> napisał(a):

    > ..
    > Znaczy jeden pakiet ślesz 16 sekund?

    ========

    Niestety tak.

    MH

  • 6. Data: 2012-07-07 13:26:16
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 07.07.2012 09:11, MH wrote:
> [...]
    Mierzysz w obie strony? Usb to nie full duplex.

    > ========
    >
    > Niestety tak.

    A próbowałeś mniejsze pakiety? Tak do 128B?

    Michoo

  • 7. Data: 2012-07-08 23:06:39
    Od: " MH" <l...@W...gazeta.pl>

    Michoo <m...@v...pl> napisał(a):

    > A próbowałeś mniejsze pakiety? Tak do 128B?

    ============

    Chyba już wiem gdzie jest pies pogrzebany.. Max. wielkość pakietu to 64B !!
    Dziwne, że biblioteka DLL "łyknęła" moje żądanie wielkości pakietu 64kB.
    Dzisiaj już jest późno i nie chce mi się w tym dłubać. Jutro się tym pobawię i
    dam znać co i jak, być może komuś może się moje doświadczenie przydać.. Nie
    tak dawno był tutaj poruszany wątek dotyczący VINCULUM. Któryś z Kolegów
    zwrócił uwagę na prędkość transmisji na jakimś Evaluation Module - coś ok.
    250kB/s i stwierdził, że zabawka jest do bani. Jak na razie mam zdecydowanie
    gorsze rezultaty, ale podejrzewam że jest to kwestia softu (oby!!)..

    Jedno jest pewne: NIE MYLIĆ WIELKOŚCI PAKIETU Z ŻĄDANĄ ILOŚCIĄ DANYCH DO
    TRANSMISJI!! To dwie różne brochy!! Się rozgadałem.., jutro po
    eksperymentach dam znać co i jak. Aha, jest to mniej więcej opisane w AN,
    które podałem w głównym wątku.

    Nie mniej, dzięki za zainteresowanie problemem dla wszystkich obecnych w tym
    temacie..