    From: Mario <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: żarówki diodiowe na napięcie sieci
    Date: Sun, 26 Jul 2009 22:22:38 +0200

    zlotowinfo pisze:
    > tyle szumu ostatnio o żarówkach diodowych więc kupiłem:
    > http://www.allegro.pl/item688528042.html
    >
    > okazuje się że jest beznadziejna, ciemno jak choroba, 3W a świeci gorzej
    > niż zwykła 25W, w dodatku barwa biała bardzo męcząca, nie da się przy
    > tym wogóle usiedzieć, może do przedpokoju to się nadaje
    >

    > mam świetlówki philips 14W, proszę o podanie jakiegoś konkretnego
    > producenta i modelu wzamian

    Żarówki LED mają sprawność zbliżoną do świetlówek czyli około 50 lm/W.
    Jest to około pięć razy więcej niż zwykła żarówka więc 3W LED odpowiada
    żarówce 15W. Nic dziwnego że ci ciemno.
    Jeśli chcesz zastąpić 14 watową świetlówkę to musisz dać około 14 watowy
    LED :)
    Barwa to osobna sprawa. Jak kiedyś kupiłem sobie niemarkową świetlówkę
    21 W za 5 zł to myślałem, że oczy mi wypadną od trupiego światła.
    Wstawiłem Philipsa Ambiance po 28 zł za sztukę i jestem zadowolony. Tak
    więc jak chcesz mieć coś dobrego to nie będzie tanio. A z LEDami
    najlepiej zaczekaj jeszcze ze 2 lata.

    MD