    From: Hanss Kloss <n...@a...com.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa,pl.soc.prawo
    Subject: Re: zdjecie nie jest dowodem
    Date: Fri, 8 Dec 2023 19:14:09 +0100

    > No to teraz rozważ sytuacje, jak zrobić ten fotomontaż żeby wyszło na
    > zdjęciu co wyszło. I nie mówię tu tylko o tych rękach, a np. o tym, że
    > nie są półprzejrzyste i nie ma tam też innych artefaktów. Można to
    > zrobić MZ na 3 sposoby, tylko że albo mają one watpliwy technicznie sens,
    > albo wymagałyby niesamowicie rozbudowanych algorytmów analizy
    > przedmiotowej obrazu. Jak skomputeryzowana by tu obróbka zdjęcia nie
    > była, trochę wątpię aby ajfon miał takie algorytmy.

    IMHO algorytm w wersji prostej: 2 zdjęcia z różną ekspozycją złożone
    gdzieś pośrodku z góry na dół wg krawędzi dużego kontrastu. Np. lewa
    krawędź od dołu: suknia, ręka, szyja, włosy, rama lustra. Jakiś problem
    mógłby być na podłodze, bo wygląda na jednolicie naświetloną wiec
    algorytm raczej wycinał tak aby całe obiekty: człowiek, lustro, podłoga,
    pufa itp. były z jednego zdjęcia. Wykrywanie obiektów w komórkach jest
    już od dawna dostępne a teraz często procesory mają jakiś "dopalacz"
    sieci neuronowej.

    --
    KLoSS