    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa,pl.soc.prawo
    Subject: Re: zdjecie nie jest dowodem
    Date: Thu, 7 Dec 2023 15:54:48 +0100

    On Wed, 06 Dec 2023 23:55:27 GMT, Marcin Debowski wrote:

> [...]
    > dowód nadaje, ale niekoniecznie w kwestii jaki gest robiła w jakim
    > czasie. Tylko, jak wcześniej wspomniałem, to jest MZ dziwne zdjęcie. Tzn.
    > technicznie takie coś da się osiągnąć aparatem, jakby, przykładowo
    > skanować wolno obraz z prawej do lewej lub odwrotnie. Tyle, że nie widzę
    > tam żadnych zniekształceń, co oznacza też że pani musiałaby stac w
    > pewnych momentach zupełnie nieruchomo, a w innych błyskawicznie zmieniać
    > układ rąk. No i jaki jest sens techniczny składania zdjęć poprzez
    > składanie z fragmentów na zasadzie robienia panoramy?

    Ale to jest zwykłe zdjęcie z iphona.
    Ktory widać standardowo robi pare zdjęc, a potem fotomontaż z nich.

    A pani po prostu ruszała rękami w czasie robienia.

    > Już prędzej spodziewam się, że nie tyle oprogramowanie kamery, co
    > oprogramowanie dalszej obróbki cos takiego zrobiło. Te applowskie
    > zdjęcia (heif?) to zdaje się zawierają ruchomą scenkę. Coś z tego
    > mini-filmiku musi zrobić dalej zdjęcie statyczne przed wysłaniem na taki
    > instagram.

    Moze i cos takiego jest, ale powątpiewam.
    Normanie to raczej jedno zdjęcie wskazujesz do dalszego użycia.
    Ale moze dla Apple zrobili "coś lepszego".

    > ZCP Samsung nie mógł sobie jakoś poradzić z różnicami w naświetleniu,
    > czy też kontrastem niebo vs księżyć i tak postanowił to rozwiązać
    > wklejając prawidłowo naswietlone zdjęcie księżyca :)

    Problem z naswietalaniem jest (w komórkach), ale przy okazji
    polepszyli pare innych :-)

    J.