  • Data: 2021-02-04 11:03:41
    Temat: Re: zwykły opornik jako grzałka [OT]
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 31.01.2021 o 23:25, LordBluzg(R) pisze:
    > W dniu 31.01.2021 o 23:11, Kaczin pisze:
    [...]
    > Zacznij może czytanie o jonizacji i ozonie w tym przypadku :)
    >
    > Takie tam opowieści o wybijaniu elektronów z powłok atomowych w wyniku
    > absorpcji kwantu promieniowania elektromagnetycznego :]

    Zjawisko, o którym piszecie, nie polega na jonizacji cząsteczek, to
    zachodzi przy dużo większych energiach. Tu raczej chodzi o ładowanie
    kondensatora, tak jak w przypadku jonizatorów wysokonapięciowych.
    Ładunek dodatni odprowadzany jest do GND, i to jest ta druga okładka
    kondensatora. Ale to w abstrakcji do owej lampy solnej, tu moja wiedza
    jest zerowa.

    P.P.