  • 1. Data: 2021-01-30 05:50:06
    Temat: zwykły opornik jako grzałka
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    Jest sobie lampa solna w dodatku z E12. W to się normalnie wkłada
    (nadal) standardowe żarówki, bo jak nie grzeje to przy wilgotniejszej
    atmosferze lampa zaczyna płynąć. Te żarówki to zwykle 10-25W minimum,
    gdy wydaje się, że 2W by wystarczyły z okładem. No więc wymyśliłem
    sobie, że wstawię tam 1W LED'a i dodam z boku grzałkę 0.5-1W.

    Czy taki zwykły, 1W opornik nadaje się na grzałkę pracującą w trybie
    ciągłym? Powiedzmy, że obciążałbym go połową mocy.

    --
    Marcin

  • 2. Data: 2021-01-30 09:06:32
    Temat: Re: zwykły opornik jako grzałka
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 30 Jan 2021 04:50:06 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Czy taki zwykły, 1W opornik nadaje się na grzałkę pracującą w trybie
    > ciągłym? Powiedzmy, że obciążałbym go połową mocy.

    Jasne. Często bywało że używało się opornika jako grzałki w jakimś
    minitermostacie :) Użyj metalizowanego. Jak chłodzenie dobre, możesz
    obciążać mocą znamionową.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 3. Data: 2021-01-30 11:27:11
    Od: Alojzy Gąska <g...@g...com>

    sobota, 30 stycznia 2021 o 05:50:10 UTC+1 Marcin Debowski napisał(a):
> [...]
    >
    > Czy taki zwykły, 1W opornik nadaje się na grzałkę pracującą w trybie
    > ciągłym? Powiedzmy, że obciążałbym go połową mocy.

    https://5.allegroimg.com/s512/03b1b4/7e8b65fe43f782d
    642ca17956805/REGULATOR-OBROTOW-MOCY-NAPIECIA-SILNIK
    A-2000W-230V

    14 pln z przesyłką. Przy tej cenie szkoda czasu na akrobacje, chyba że miejsca
    w obudowie brak. To to szerokie aż na 48mm.

  • 4. Data: 2021-01-30 13:19:10
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 30.01.2021 o 11:27, Alojzy Gąska pisze:

> [...]
    >

    > 14 pln z przesyłką. Przy tej cenie szkoda czasu na akrobacje, chyba że miejsca
    > w obudowie brak. To to szerokie aż na 48mm.

    To jest regulator na triaku. Przy mocy 0.5 do 1W nie zadziała.

    P.P.

  • 5. Data: 2021-01-30 18:35:58
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Czy taki zwykły, 1W opornik nadaje się na grzałkę pracującą w trybie
    > ciągłym? Powiedzmy, że obciążałbym go połową mocy.

    Hmm, sądzę że 2W to zbyt niska moc na ogrzanie tej lampy. Możesz sobie
    policzyć ile żarówka 25W oddaje ciepła lub zmierzyć temperaturę obecną i
    tą drogą bym poszedł. Inna sprawa to jeśli Ci wyjdzie, że na ogrzanie
    lampy potrzebujesz 10W jako minimum to bym zwyczajnie nic nie robił,
    skoro producent gdzieś to chyba wyliczył :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 6. Data: 2021-01-31 02:30:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-01-30, Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom> wrote:

    642ca17956805/REGULATOR-OBROTOW-MOCY-NAPIECIA-SILNIK
    A-2000W-230V

    > To jest regulator na triaku. Przy mocy 0.5 do 1W nie zadziała.

    No właśnie mam taki z kanibalizacji jakiejś nieżyjącej już lampy z Ikei
    Na minimum, wciąż za dużo tego idzie. Poza tym taki regulator sam w
    sobie też żre, a co do zasady nie potrzebuję regulatora.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2021-01-31 03:39:39
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-01-30, LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > lampy potrzebujesz 10W jako minimum to bym zwyczajnie nic nie robił,
    > skoro producent gdzieś to chyba wyliczył :)

    To jest jakaś 3-5kg lampa. W tej chwili jest tam LED 3W (2.4W poboru) i
    jest dokładnie na granicy - leciutko wyczuwalne ciepło, lampa sucha ale
    tak jakby nie do końca.

    Na razie wstawiłem 2x 100k i obserwuję.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2021-01-31 03:40:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-01-30, Jacek Maciejewski <j...@g...pl> wrote:

    > Jasne. Często bywało że używało się opornika jako grzałki w jakimś
    > minitermostacie :) Użyj metalizowanego. Jak chłodzenie dobre, możesz
    > obciążać mocą znamionową.

    Dzięki. Chłodzenie złe bo to ma też ładnie wyglądać bez jakiś cieni :)

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2021-01-31 10:59:47
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .01.2021 o 18:35 LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > lampy potrzebujesz 10W jako minimum to bym zwyczajnie nic nie robił,
    > skoro producent gdzieś to chyba wyliczył :)

    Żarówka w lampie solnej nie tylko ogrzewa, jak się wydaje.

    Kopalnia soli Wieliczka, można mieć IMHO zaufanie:
    https://www.kopalnia.pl/kopalnia-wiedzy/lampa-solna-
    dzialanie-zalety-i-wlasciwosci-lecznicze-pj46

    "bryły soli kamiennej pod wpływem ciepła wydzielanego przez żarówkę, mają
    zdolność do emitowania ze swojej powierzchni jonów ujemnych, co przyczynia
    się do zachowania równowagi cząsteczek. "

    Zmiana mocy zmieni efekt lampy solnej.

    --
    Trefniś

  • 10. Data: 2021-01-31 11:53:52
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 31.01.2021 o 10:59, Trefniś pisze:

> [...]
    > mają zdolność do emitowania ze swojej powierzchni jonów ujemnych, co
    > przyczynia się do zachowania równowagi cząsteczek. "

    Zgadza się. Domniemałem że twórca posta ma wiedzę na temat działania tej
    lampy i że nie jest to typowy element ozdobny, stąd moje zastrzeżenia :)