  • 11. Data: 2014-12-15 10:52:17
    Temat: Re: Regulacja jasności podświetlenia ekranu w nowych telefonach
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    news:m6m717$sfv$1@node2.news.atman.pl...

    > Napisalem "do podświetlenia skali". Stosowanie LEDow sterowanych PWM do
    podświetlania jest powszechne. Nie ma tu żadnej nowości.
    > Stosuje się od bardzo dawna.

    Tyle, że na skalę radia patrzysz przez chwilę, aby ustawić stację lub sprawdzić,
    jaka jest
    ustawiona (to nie jest główny cel używania radia), natomiast w ekran telefonu lub
    laptopa
    można gapić się godzinami, np. surfując po necie lub grając w gry, więc sposób
    podświetlenia
    ekranu ma tu wpływ na zmęczenie naszych oczu, szczegółnie przy słabym oświetleniu
    pomieszczenia.
    Ja w każdym razie "bawiąc" się Galaxy S4 lub S5 przez zaledwie parę minut (przy
    małej
    jasności podświetlenia) odczułem różnicę w komforcie oglądania w porównaniu z Galaxy
    S3.
    Tak samo z niektórymi laptopami z matowymi matrycami.

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 12. Data: 2014-12-15 10:52:35
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

> [...]

    laptopa
    można gapić się godzinami, np. surfując po necie lub grając w gry, więc sposób
    ekranu ma tu wpływ na zmęczenie naszych oczu, szczególnie przy słabym oświetleniu

  • 13. Data: 2014-12-15 11:23:03
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-12-15 o 08:46, Marek pisze:

    > Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Zanim zadasz pytanie, przeczytaj uważnie, co napisałem. Dla ułatwienia
    > dodam, że chodzi o zdanie
    > z wiersza 4 i 5.

    A masz jakieś dane, że taka jasność w impulsie szkodzi siatkówce?

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 14. Data: 2014-12-15 11:28:13
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    .

    co napisałeś można wysnuć takie przypuszczenie:
    > uważasz, że regulacja pwm mimo odczuwalnego efektu regulacji jasności (przez mózg),
    oczy i tak narażone są na 100% jasności led
    > gdy pwm jest w cyklu "on".

    Uważasz, że tak nie jest? Więc co sprawia, że szybciej męczą się
    oczy przy regulacji jasności metodą PWM w porównaniu z regulacją
    analogową prądu LED-ów?

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 15. Data: 2014-12-15 11:39:18
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 15.12.2014 o 11:28, Marek pisze:

> [...]
    >
    > Uważasz, że tak nie jest? Więc co sprawia, że szybciej męczą się
    > oczy przy regulacji jasności metodą PWM w porównaniu z regulacją

    Masz jakieś dane statystyczne na potwierdzenie tego? Może w twoim
    przypadku to efekt nocebo?

  • 16. Data: 2014-12-15 11:41:15
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 15 Dec 2014 08:46:56 +0100, Marek napisał(a):

> [...]
    >
    > Zanim zadasz pytanie, przeczytaj uważnie, co napisałem. Dla ułatwienia dodam, że

    No własnie, napisałeś ale nie rozumiesz. Światło w dostatecznie krótkim
    imulsie nie jest dostrzegane. Czas reakcji rodopsyny w komórkach jest
    dłuższy. No, chyba ze komóry świecą laserem :) Wtedy można nie dostrzec
    że się wypaliło oko.
    --
    Jacek

  • 17. Data: 2014-12-15 11:44:24
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    Użytkownik "Mario" <m...@...pl> napisał w wiadomości

    > A masz jakieś dane, że taka jasność w impulsie szkodzi siatkówce?

    Nie wiem, czy szkodzi (a nocnemu kierowcy szkodzi oślepienie samochodu
    jadącego z przeciwka?), ale na pewno męczy. Na wielu stronach w necie
    użytkownicy laptopów się skarżą na to.

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 18. Data: 2014-12-15 11:55:18
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    > No własnie, napisałeś ale nie rozumiesz. Światło w dostatecznie krótkim
    > imulsie nie jest dostrzegane. Czas reakcji rodopsyny w komórkach jest
    > dłuższy.

    Czyli jak zbyt krótki impuls światła, to odbieramy to jako ciemność?

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 19. Data: 2014-12-15 12:05:21
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 15 Dec 2014 11:55:18 +0100, Marek napisał(a):

    > Czyli jak zbyt krótki impuls światła, to odbieramy to jako ciemność?

    Dokładnie.
    --
    Jacek

  • 20. Data: 2014-12-15 12:09:48
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    Użytkownik "Zbych" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    .

    > Masz jakieś dane statystyczne na potwierdzenie tego? Może w twoim przypadku to
    efekt nocebo?

    Tu akurat dotyczy laptopów, ale problem ten sam:

    http://carny.hubpages.com/hub/led-backlight-flicker

    http://www.infobyte.hr/blog/134/ccfl-vs-led-screen-b
    acklight-is-led-really-better/

    http://www.tftcentral.co.uk/articles/pulse_width_mod