  • 11. Data: 2011-05-24 17:40:30
    Temat: Re: Reklamacja czesci ( przepływomierz)
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    news:irg872$hf7$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w
    >
    > No to chyba roczna gwarancja wyraznie wskazuje ze ma zagwarantowany roczny
    > okres trwalosci,

    Nie wskazuje, jeśli podobne części od innych producentów na luziku
    wytrzymują kilka razy więcej.

    > Taka np cewka w megane - przeciez wszyscy wiedza ze wymieniac nalezy co 18
    > miesiecy :-)

    Ale dlatego, że jest fabrycznie zła u jednego producenta - właśnie na tym
    polega rękojmia, żeby to egzekwować.

    > A po co podpisywac - na pudelku wydrukowac, byle po polsku.

    Pod warunkiem, że mu się pudełko okazuje przed sprzedażą.
    Zresztą pudełko przy chińskich butach na miesiąc przewyższyło ich wartość
    (nie mylić z ceną).

    > Buty miesiac, joystick 3 miesiace, alternator do fiata jedna zime,
    > wahacz - 2000 dziur itp :-)

    No i ok, byle klient podpisał że wie.

    > Tylko skoro takie bylo zamierzenie ustawodawcy, to czemu tego wyraznie w
    > ustawie nie napisal ?

    Zamierzenie było takie, żeby nie wprowadzać do obrotu bubli.
    Dlatego napisał 2 lata.

    > Natomiast on[i] wcale nie napisal co sie ma dziac w przypadku usterki w
    > czasie eksploatacji, zas napisal ze
    > "Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili
    > jego wydania jest niezgodny z umową;"
    >
    > Ciekaw jestem czy juz sie SN wypowiedzial gdyby sprzedawca argumentowal
    > "konsument oswiadczyl ze telewizor pracowal ale sie zepsul, a wiec w
    > chwili wydania towar byl sprawny. Zgodnie z umowa zas - w razie awarii
    > telewizor naprawia gwarant, ktory sie nie uchyla od obowiazku, wiec
    > niezgodnosci nadal nie ma".

    Musiałby jeszcze udowodnić, że wada z powodu której zepsuł się telewizor
    (przed upływem 6 miesięcy), nie była spowodowana użyciem badziewnych
    komponentów.
    IMO lepiej i taniej mu będzie szybko naprawić ten tv.

    > No coz, moze sie okazac ze nie ma innego wyjscia, bo buty sa tylko takie,
    > albo bardzo drogie.

    Niekoniecznie, np. mój syn po zarzynaniu corocznym kilku par chińczyków
    sportowych (ze szmaty z reguły), jako że noga przestała rosnąć, kupił w
    końcu identycznie wyglądające Reeboki za 100 zł (czyli tylko 3 razy drożej)
    i po roku wyglądają tak jakby nowe były, nie mówiąc o tym że się nie
    rozpadły.
    Na chińczyki no-name przez ten czas wydałby dużo, dużo więcej, nawet licząc
    30 zł za parę (gdyby nie egzekwował rękojmi).

  • 12. Data: 2011-05-24 17:48:19
    Od: MM <k...@g...pl>

    Dnia 24-05-2011 o 11:56:48 Cavallino <c...@k...pl>
    napisał(a):

    > Użytkownik "MM" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Przeczytałbyś artykuł, to byś wiedział, że tam było o obu przypadkach.

    Nie czytałem i czytać nie będę.

    Reklamować sobie można, tylko pytanie czy reklamacja będzie przyjęta.

  • 13. Data: 2011-05-24 17:56:29
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Nie czytałem i czytać nie będę.

    No właśnie w tym tkwi problem.
    Nikt Cię do czytania nie zmusza, tylko nie pisz w takim przypadku i nie
    krytykuj kogoś nie mając nawet pojęcia za co.

  • 14. Data: 2011-05-24 19:52:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości
    > Nie wskazuje, jeśli podobne części od innych producentów na

    Ale one tez maja roczna gwarancje. I ten towar tez wytrzymuje
    wiecej .. ale juz nie u wszystkich :-)

    > Ale dlatego, że jest fabrycznie zła u jednego producenta -
    > właśnie na tym polega rękojmia, żeby to egzekwować.

    Renault twierdzi ze jest dobra i nalezy wymieniac :-P

    > Zamierzenie było takie, żeby nie wprowadzać do obrotu bubli.
    > Dlatego napisał 2 lata.

    Jesli takie bylo zamierzenie, to czemu tego we wstepie nie napisali
    .. ani wyraznie w calej reszcie ? :-P

    > Musiałby jeszcze udowodnić, że wada z powodu której zepsuł się
    > telewizor (przed upływem 6 miesięcy), nie była spowodowana
    > użyciem badziewnych komponentów.
    > IMO lepiej i taniej mu będzie szybko naprawić ten tv.

    Poczekamy, zobaczymy. Moze kiedys trafi klotliwy klient na
    ambitnego sprzedawce, albo do tego czasu beda juz same towary z
    2-letnia gwarancja.
    Choc nie - jak widac wystarczy 6-miesieczna.

    No i zawsze mozna wystawic ekspertyze ze towar uszkodzony w wyniku
    zalania, rozbicia itp :-)

    J.

  • 15. Data: 2011-05-24 20:04:21
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    > Ale one tez maja roczna gwarancje.

    No właśnie.
    I dlatego okres gwarancji nie świadczy o niczym, w przypadeku reklamacji.

    > Renault twierdzi ze jest dobra i nalezy wymieniac :-P

    No to nie wymienia.
    Na swój koszt oczywiście.
    Właśnie na takich oszustów jest potrzebne 2 lata rękojmi.

    > Jesli takie bylo zamierzenie, to czemu tego we wstepie nie napisali .. ani
    > wyraznie w calej reszcie ? :-P

    No przecież napisali - 2 lata.
    Ktoś kto chce sprzedawać powinien sobie sam odpowiedzieć, czy to co
    sprzedaje spełnia te wymogi.

    > No i zawsze mozna wystawic ekspertyze ze towar uszkodzony w wyniku
    > zalania, rozbicia itp :-)

    Koszty sądowe chcesz sobie nabijać?

    PTU też tak ze mną próbowało: "zapłacimy za połowę szkody i mimo 5 odwołań
    nie damy nic więcej".

    No i się przeliczyli - dziś właśnie dostałem opinię biegłego sądowego, z
    której wynika, że będą musieli dopłacić jeszcze drugie tyle, a licząc koszty
    sądowe, procesu i 2 biegłych, oraz odsetki, to jeszcze ponad dwa razy tyle
    ile już zapłacili.

    A proponowałem po dobroci żeby dopłacili pozostałe 50%, byłem nawet skłonny
    pójść na ustępstwa......

  • 16. Data: 2011-05-24 22:12:22
    Od: "glang" <g...@o...pl>

    > Nie myl przepisów, niezgodność a gwarancja to dwie różne rzeczy.
    > Gwarant ustala warunki, min obowiązek zwrócenia oryginalnego opakowania.
    > Niezgodność towaru z umową nie ma tutaj zastosowania bo towar z chwilą
    > wydania był zgodny, a że uległ uszkodzeniu po jakimś czasie to inna
    > sprawa.

    jest jeszcze taki pragraf mniej więcej że "jesli wada ukryta wystąpiła przed
    upływem 6 miesięcy od zakupu domniema się że istniała w momencie zakupu"
    wiem wiem absurd ale jest :)
    pzdr
    GL

  • 17. Data: 2011-05-28 09:49:23
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 24 May 2011 20:04:21 +0200, Cavallino wrote:

    >No właśnie.
    >I dlatego okres gwarancji nie świadczy o niczym, w przypadeku reklamacji.

    No jak to - swiadczy ze taka byla umowa, o ile ta wlasciwosc podano do
    wiadomosci.

    >No to nie wymienia.
    >Na swój koszt oczywiście.
    >Właśnie na takich oszustów jest potrzebne 2 lata rękojmi.

    Pasek co 60 kkm, amory co 30kkm, olej co rok - skad wniosek ze cewki
    powinny dluzej ? :-)

    >No przecież napisali - 2 lata.

    Ale czemu we wstapie nie ma
    "w celu zapewnienia odpowiedniej jakosci" ?

    A 2 lata tez jakiejs tajemniczej niezgodnosci a nie a nie bezawaryjnej
    pracy. Zreszta masz - bardziej 6 miesiecy niz 2 lata.

    >Koszty sądowe chcesz sobie nabijać?

    A jakie tam koszty - producent/hurtownik tak napisze i masz papier z
    pieczatka .. za darmo :-)
    Klient oczywiscie moze protestowac .. ale wtedy on sobie nabija :-)

> [...]
    >ile już zapłacili.
    >A proponowałem po dobroci żeby dopłacili pozostałe 50%, byłem nawet skłonny

    spoko spoko - pewnie i tak im sie oplacalo :-)

    J.

  • 18. Data: 2011-05-28 10:38:28
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > No jak to - swiadczy ze taka byla umowa, o ile ta wlasciwosc podano do
    > wiadomosci.

    Bzdura - świadczy tylko o umowie na gwarancję, nic nie mówi o umowie na
    trwałość.
    Już od dawna gwarancja jest zupełnie nie powiązana z okresem rękojmi.
    Kiedyś była - ale to było za komuny i niedługo potem.

    > Pasek co 60 kkm, amory co 30kkm, olej co rok - skad wniosek ze cewki
    > powinny dluzej ? :-)

    Stąd, że cewki innych producentów wytrzymują dłużej, kosztują mniej, więc
    wniosek jest prosty - producent sprzedaje buble, niech więc sam za to
    opowiada.

    > Ale czemu we wstapie nie ma
    > "w celu zapewnienia odpowiedniej jakosci" ?

    Bo to nie jest czytanka dla bezmózgów którzy nie rozumieją z treści jaki
    jest cel tego aktu prawnego.

    > A jakie tam koszty - producent/hurtownik tak napisze i masz papier z
    > pieczatka .. za darmo :-)
    > Klient oczywiscie moze protestowac .. ale wtedy on sobie nabija :-)

    Ale Ty mu zwrócisz jak przegrasz, a przegrasz.

    > spoko spoko - pewnie i tak im sie oplacalo :-)

    W moim przypadku, czy tak ogólnie?
    Ogólnie to nie wątpię, 90% oszukanych na zaniżonym odszkodowaniu do sądu nie
    pójdzie.
    Ludzie z natury głupie są.
    Wiesz ilu znajomych mi tłumaczyło, że mi się nic więcej nie należy, bo
    kosztorys jest święty?