  • 11. Data: 2022-06-05 22:06:24
    Temat: Re: Rezystor z rodowodem
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 4 czerwca 2022 o 10:15:44 UTC+2 Piotr Wyderski napisał(a):
    > Drobne 100 gigaomów, 1%:
    >
    > https://www.mouser.pl/ProductDetail/Welwyn-Component
    s-TT-Electronics/3811-100GFI?qs=sGAEpiMZZMtG0KNrPCHn
    jXeO4MVG74cjqGsflVmL1Sk%3D

    > Udało mi się zdobyć za 1/10 tej ceny:
    >
    > https://i.postimg.cc/3JqJt95y/s-l1600.jpg
    >
    > Jeszcze te teraomowe przekaźniki Hamlina i jedziemy z tym elektrometrem. :)
    >
    > Pozdrawiam, Piotr
    A skąd wiesz że cie w chuja nie zrobili i on ma 97 gigaomow

  • 12. Data: 2022-06-05 22:33:13
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    myślałem, że to z luf armat - hmm, armaty robiło się z brązu?) do dziś odlewają
    Krzyże Wiktorii, ale zostało im tylko 358 uncji na jakieś 80-85 orderów, więc
    oszczędzają, od WW2 przyznali tylko 15 (na 1358 wszystkich).

    > I przetapia się bez dostępu atmosfery?
    No np w piecach łukowych.
    > Hmm, to pewnie łatwiejsze niż czyścić powietrze.
    Oczywiste, do wytopu trzeba kupę powietrza żeby rozgrzać koks i
    zredukować rudę.

    > Choć nie wiem, czy nie łatwiej oczyścić powietrze niż zrobić naprawdę dobrą
    próżnię.
    > Ale może przy przetopie izotopy nie włażą.
    Można też nie przetapiać, może wystarczy zwykłe kucie.

    --
    Janusz

  • 13. Data: 2022-06-06 07:30:54
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    Zenek Kapelinder wrote:

    > A skąd wiesz że cie w chuja nie zrobili i on ma 97 gigaomow

    Będzie OK. Mnie brakuje zakresu, a nie dokładności. Po drugie, to jest
    bezproblemowo korygowalne w następnym stopniu wzmacniającym. Nawet
    automatycznie, gdyby mi się tak zamarzyło. Ten rezystor ma być stabilny
    i nie szumieć; wartość dokładna ma trzeciorzędne znaczenie.

    Piotr