  • 701. Data: 2014-12-17 03:33:00
    Temat: Re: Rondo .. zamiar skrętu.
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    "mk4" wydumał(a) w wiadomości ID news:m6q814$iiq$1@usenet.news.interia.pl

    > Ales ty durny...

    Ziew...

    --
    Michael________
    ______/) /\ | /\
    as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)EUR(R)(TM)

  • 702. Data: 2014-12-17 09:40:07
    Temat: Re: Rondo ...
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 16 Dec 2014 12:14:23 +0100
    Myjk <m...@n...op.pl> wrote:

    > Tj. właśnie
    > zajęcie odpowiedniego pasa w zależności od kierunku ruchu, a jeśli
    > ruch odbywa się z innego kierunku w stosunku do pojazdu znajdującego
    > się na skrzyżowaniu będącego w trakcie swojego manewru, także znaki
    > przed skrzyżowaniem -- konkretnie piję oczywiście do A-7 (dodatkowo
    > uszczegółowionego w połączeniu z C-12).

    Oczywiście nie masz racji, o czym już dawno temu dyskutowaliśmy, bo
    takie założenie powoduje, że nikt nigdy nie będzie wiedział kto ma
    pierwszeństwo.

    --
    pozdrawiam
    szerszen

  • 703. Data: 2014-12-17 09:42:30
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 16 Dec 2014 11:16:46 +0100
    Myjk <m...@n...op.pl> wrote:

    > Ja wiem jak jechać. Zgodnie z przepisami ogólnymi, jak na każdym innym
    > skrzyżowniu, na podstawie PORD Art. 22. masti standardowo nie wie, bo
    > lubi się kręcić po rondzie jak kretyn i to zewnętrznym pasem. Ale
    > wcale się nie dziwię po tym występie o ignorowaniu przepisów
    > szczegółowych.

    Chyba jednak nie do końca, bo świadomie ignorujesz znaki poziome
    wymalowane na skrzyżowaniu, czyli na obwiedni. A właściwie może nie
    tyle ignorujesz, co stosujesz uznaniowo w zależności od tego jak Ci
    wygodnie.

    --
    pozdrawiam
    szerszen

  • 704. Data: 2014-12-17 10:13:53
    Temat: Re: Rondo .. zmiana kierunku.
    Od: "Jankol" <d...@t...pl>

    > Mon, 15 Dec 2014 22:25:22 +0100, Jankol

    > Jazda "wokół ronda" to jest część manewru zmiany kierunku (lub nie, jeśli
    > jedziesz prosto przez skrzyżowanie). Więc sam zjazd NIE JEST zmianą
    > kierunku.

    Może opisz cały manewr zmiany kierunku na rondzie (moment rozpoczęcia
    przed rondem, przebieg i moment zakończenia po zjeździe z ronda).

    > Tam nie ma żadnej dorgi jednokierunkowej.

    ale jest ruch dookoła w wskazanym kierunku
    par 36. 1. rozporządzenie o ZiS.

    > Weź to w
    > końcu zaakceptuj,

    Zauważ, że rondo C-12 nie jest takim samym skrzyżowaniem
    jak inne (pod względem organizacji ruchu), tylko jest to skrzyżowanie
    na którym ruch odbywa się dookoła wyspy lub placu w kierunku wskazanym.
    znak C-12 "ruch okrężny" par 36. 1. rozporządzenie o ZiS.

    > zaglądając do definicji skrzyżowania i przepisów
    > szczegółowych gdzie jest definicja obszaru skrzyżowania i nawet rysunek.
    > Pytam ponownie, czy zajrzałeś juz do tych przepisów? Jakie masz wnioski?

    Powtarzam ponownie :
    Jeżeli dysponujesz jakimiś dowodami w sprawie, to chętnie się zapoznam.
    Podaj nazwy, numery artykułów, paragrafów i linki do przepisów o które ci chodzi.

    > To czemu piszesz, że możesz, ale nie musisz, skoro przepis mówi wyraźnie,
    > że MUSISZ?
    > Myjk

    Ja napisałem "możesz, ale nie musisz
    odpowiednio ustawiać się przed rondem", bo przepis art. 22 PoRD
    nie zmusza, ani nie zobowiązuje, aby ustawiać się przed skrzyżowaniem.

  • 705. Data: 2014-12-17 10:42:47
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 17 Dec 2014 09:42:30 +0100, szerszen

> [...]
    > wymalowane na skrzyżowaniu, czyli na obwiedni. A właściwie może nie
    > tyle ignorujesz, co stosujesz uznaniowo w zależności od tego jak Ci

    No i tu zachodzi pytanie, czy "obwiednia" to niezależna *droga*
    jednokierunkowa (wtedy to faktycznie pasy to pasy ruchu podlegające Par.
    22. PORD), czy obwiednia to jednak *obszar* *skrzyżowania* a wtedy pasy to
    pasy prowadzące przez skrzyżowanie tam, gdzie mogą być wątpliwości co do
    miejsca (zgodnie z definicją tych pasów) a wyznaczone dla uprzywilejowanych
    pojazdów przejeżdżające przez skrzyżowanie, tak np. we wspominanym
    wielokrotnie przykładzie Ostrobramska x Fieldorfa w DC:
    https://goo.gl/maps/OnImy Też są pasy, też się je przecina przekraczając
    skrzyżowanie, co nie znaczy automatycznie, że się je zmienia. Na SORO jest
    IMO identycznie, choć nieco trudniej to "zauważyć", a tym trudniej gdy ktoś
    ma wprasowane w głowę, że SORO to nie skrzyżowanie tylko droga z zestawem
    skrzyżowań (wtedy by się zgadzało).

    --
    Pozdor Myjk

  • 706. Data: 2014-12-17 11:21:14
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 17 Dec 2014 10:42:47 +0100
    Myjk <m...@n...op.pl> wrote:

    > Na SORO jest IMO identycznie, choć
    > nieco trudniej to "zauważyć", a tym trudniej gdy ktoś ma wprasowane w
    > głowę, że SORO to nie skrzyżowanie tylko droga z zestawem skrzyżowań
    > (wtedy by się zgadzało).

    I tak i nie.
    Stosowanie C12 w polsce jest na tyle szerokie, że stosuje się je
    zarówno do skrzyżowań typu Rondo DeGaulle'a które faktycznie jest
    normalnym skrzyżowaniem dróg dwujezdniowych i wtedy masz rację, jak i
    do tradycyjnych rond o faktycznym ruchu okrężnym jakich jest pełno np.
    na Ursynowie choćby skrzyżowanie Pileckiego z Płaskowickiej. Gdzie
    obwiednia jest całkowicie odrębnym elementem z koliście wymalowanymi
    pasami i gdzie ruch odbywa się po orkęgu i jadąc zewnętrznym pasem nie
    przecinasz żadnego kierunku ruchu.

    --
    pozdrawiam
    szerszen

  • 707. Data: 2014-12-17 12:39:23
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 17 grudnia 2014 03:32:58 UTC+1 użytkownik MichaelData(R) napisał:
    > "k...@g...com" wydumał(a) w wiadomości ID
    ps.com

    > Są dostępne nawet na wikipedii w "obrazkach".
    >
    > Jak narazie, jedziesz z dupy wziętą fikcją i ANI JEDNEGO ARGUMENTU. ZERO :)
    > Albo podasz argumenty na poparcie swoich wypierdzeń albo znikaj i nie zawracaj
    > gitary :)
    >
    > --
    > Michael________
    > ______/) /\ | /\
    > "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
    > as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)EURO (R)(tm)

    Od kiedy ten co pyta ma mieć argumenty?

  • 708. Data: 2014-12-17 13:07:32
    Od: "MichaelDataR" <s...@o...com>

    k...@g...com wydumał(a) w
    ps.com :

    > Od kiedy ten co pyta ma mieć argumenty?

    No własnie :) TO JA zadałem ci pytania wczesniej na które nie odpowiedziałeś i cały
    czas sączysz wypierdy w dyskusji z dupy zarzucając mi, gdzie cytuję PoRD oraz znaki,
    że dla twoich wypierdów (sajensfikszyn) to za mało :]

    Dawaj argumenty (prawo/znaki itp) na poparcie swoich bredni albo nie zawracaj gitary,
    znaczy oddal się w podskokach :)

  • 709. Data: 2014-12-17 14:08:13
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 17 grudnia 2014 13:07:59 UTC+1 użytkownik MichaelDataR napisał:
> [...]
    >
    > Dawaj argumenty (prawo/znaki itp) na poparcie swoich bredni albo nie zawracaj
    gitary, znaczy oddal się w podskokach :)

    Zadałeś pytanie mnie czyli komuś kto się wcześniej kogoś innego pytał. Chyba mało
    poważny jesteś jak uważasz że ktoś kto pyta będzie znał odpowiedź. Jak na razie
    rżniesz eksperta a nie potrafisz napisać jak odróżnić, kiedy spadnie śnieg, rondo
    turbinowe od nie turbinowego. Nie potrafisz wskazać różnic w oznakowaniu dwóch
    różnych typów rond.

  • 710. Data: 2014-12-17 15:24:39
    Od: "MichaelDataR" <s...@o...com>

    k...@g...com wydumał(a) w
    ps.com :

    > Zadałeś pytanie mnie czyli komuś kto się wcześniej kogoś innego pytał.
    > Chyba mało poważny jesteś jak uważasz że ktoś kto pyta będzie znał
    > odpowiedź.

    Łżesz jak bura suka :) Powtórzę pytania DO CIEBIE bo wyraźnie jesteś ślepy. Stawiasz
    z dupy wyjete TEZY a kiedy pytam o PODSTAWĘ tych wypierdków to unikasz odpowiedzi.
    Nie odpowiadając na wcześniejsze pytania, odbierasz sobie prawo do zadawania pytań
    :)Zrozumialeś? Czy mam wypisac ci skierowanie do przedszkola?

    Uwaga, cytuję: z https://groups.google.com/d/msg/pl.misc.samochody/93
    Jb-BC04ZA/rdXAHH5Pya4J
    "
    > To nie idzie o bezwzględne pierwszeństwo zjeżdżając z wewnętrznego pasa
    > na rondzie. tak zwyczajnie jak zjeżdżać z wewnętrznego pasa to na
    > zewnętrznym nie ma prawa nikogo być.

    Bo co zabrania? Jakie prawo? Cytnij bo nie znam.

    > Nie można mieć pierwszeństwa nad nie
    > istniejącym pojazdem. A jak już tam jest jakiś pojazd, na zewnętrznym
    > pasie, to jest tam nielegalnie.

    Podstawa prawna?"

    Następny cytat sklerotyku :):
    https://groups.google.com/d/msg/pl.misc.samochody/93