  • 1. Data: 2021-09-08 15:03:00
    Temat: Rura Kundta - co robię nie tak?
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    Na filmikach yt wszystko gra, widać, gdzie węzeł, gdzie strzałka. A u
    mnie ni cholery. Rura ma 180cm długości i 142mm fi wewn., w środku jest
    wsypanych trochę kulek styropianowych fi 5mm. Z jednej strony zamknięta
    korkiem odlanym z żywicy raczej wystarczająco masywnym, z drugiej
    głośnik. No i na żadnej f nie mogę uzyskać takiej fali stojącej, żeby
    kuleczki robiły co trzeba. Jakąś przegrodę z mniejszą dziurą przy
    głośniku próbowałem, różne głośniki, poweru kilkanaście W było, hałas
    jak diabli a kuleczki w najlepszym razie sobie leniwie drgają z
    amplitudą niewiele większą od ich fi. Help.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 2. Data: 2021-09-09 21:22:08
    Temat: Re: Rura Kundta - co robię nie tak?
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2021-09-08 o 15:03, Pawel "O'Pajak" pisze:

> [...]
    > jak diabli a kuleczki w najlepszym razie sobie leniwie drgają z
    > amplitudą niewiele większą od ich fi. Help.

    czy to nie zbyt duże kulki?
    Wynalazca stosował chyba sproszkowany korek.
    Na pewno nie w postaci korków od butelek.

  • 3. Data: 2021-09-09 21:31:44
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2021-09-09 o 21:22, t-1 pisze:

    > czy to nie zbyt duże kulki?
    > Wynalazca stosował chyba sproszkowany korek.
    > Na pewno nie w postaci korków od butelek.

    No i jeszcze przy styropianie i plastikowej rurze efekt może psuć
    elektryzacja.

  • 4. Data: 2021-09-10 10:32:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 9 Sep 2021 21:31:44 +0200, t-1 wrote:

    > No i jeszcze przy styropianie i plastikowej rurze efekt może psuć
    > elektryzacja.

    Psuc ... albo pomagac.

    https://www.youtube.com/watch?v=Vr4dSQAwBXY

    Ale ale - 30cm czy 3mm?
    Ta czestotliowosc to raczej 30cm, ale czemu te prazki w proszku?

    Generator prostokatny i harmoniczne sie objawiaja?

    https://www.youtube.com/watch?v=GU8ZzEMb6a4

    Na szmatce kalafonia ?

    A stytopian chyba tez dziala
    https://www.youtube.com/watch?v=qUiB_zd9M0k
    Tylko chyba male kulki

    Hm ... duze tez?
    https://www.youtube.com/watch?v=tsd5bH0y8g4

    A jak kto ma dobry odkurzacz, to moze kaszy manny lub piasku sprobowac
    https://www.youtube.com/watch?v=wvJAgrUBF4w

    Figury Chladni'ego sie to nazywa ?

    J.

    P.S. ma talent
    https://youtu.be/OLNFrxgMJ6E?t=439

  • 5. Data: 2021-09-11 21:12:04
    Od: t-1 <t...@t...pl>

> [...]
    > jak diabli a kuleczki w najlepszym razie sobie leniwie drgają z
    > amplitudą niewiele większą od ich fi. Help.

    Jeszcze sobie pomyślałem, ze może zbyt szybko zmieniasz częstotliwość
    generatora, nie znając tej właściwej.
    Musi wystąpić fala stojąca a to jest bardzo selektywne.

  • 6. Data: 2021-09-13 15:36:37
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2021-09-11 o 21:12, t-1 pisze:
    > Jeszcze sobie pomyślałem, ze może zbyt szybko zmieniasz częstotliwość
    > generatora, nie znając tej właściwej.
    > Musi wystąpić fala stojąca a to jest bardzo selektywne.

    Dzięki wszystkim za odpowiedzi.
    W okolicach obliczonej fali zmieniałem bardzo powoli, niestety nic z
    tego. Piknik naukowy, na który to szykowałem, już się odbył, było wiele
    innych ciekawych zabawek, mamy trochę czasu do następnego pikniku.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 7. Data: 2021-09-19 16:57:03
    Od: Astralny Rębajło <a...@g...com>

    Pawel "O'Pajak" napisał(a):
> [...]
    > jak diabli a kuleczki w najlepszym razie sobie leniwie drgają z
    > amplitudą niewiele większą od ich fi. Help.

    OT.
    https://youtu.be/rYrdiQckGhw?t=121