  • 1. Data: 2021-08-04 08:46:43
    Temat: Analizator spalin do celów przemysłowych
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Potrzebujemy analizator spalin (do palenisk na paliwo stałe) do badania
    zawartości tlenu, tlenku węgla, dwutlenku węgla oraz opcjonalnie
    zapylenia. Dodatkowo mógłby mierzyć tlenki siarki i azotu ale
    niekoniecznie. Wstępnie padł wybór na Testo 350.
    Urządzenia pomiarowe nie muszą mieć certyfikacji, bo nie będą służyc do
    żadnych rozliczeń. Ktoś z Kolegów ma doświadczenia z takimi pomiarami?
    Jacek

  • 2. Data: 2021-08-04 11:49:07
    Temat: Re: Analizator spalin do celów przemysłowych
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Wednesday, 4 August 2021 at 08:46:45 UTC+2, Jacek wrote:
> [...]
    > Urządzenia pomiarowe nie muszą mieć certyfikacji, bo nie będą służyc do
    > żadnych rozliczeń. Ktoś z Kolegów ma doświadczenia z takimi pomiarami?

    Kiedyś miałem trochę do czynienia z analizatorami KANE. Dobre, ale nie pamętam
    modeli.
    No i tańsza opcja: Arduino plus garść sensorów z Ali. Przy odrobinie staranności
    wyjdzie nie gorzej od markowego sprzęta.

  • 3. Data: 2021-08-04 17:50:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 4 Aug 2021 02:49:07 -0700 (PDT), Konrad Anikiel wrote:

> [...]
    > No i tańsza opcja: Arduino plus garść sensorów z Ali. Przy odrobinie staranności
    wyjdzie nie gorzej od markowego sprzęta.

    No nie wiem.
    Przy sensorach problemem jest kalibracja czy chocby sprawdzenie.
    Szczegolnie takich "z Ali".

    No i sam pomiar troche tez, tzn podlaczenie do arduino czy innego
    procka, ale to sie wpisuje w kalibracje/sprawdzenie.

    Wiec zrobisz sobie taki miernik ... i jak sprawdzic, czy mierzy z
    dokladnoscia choc 10% ?

    J.

  • 4. Data: 2021-08-04 18:05:40
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 04.08.2021 o 08:46, Jacek pisze:
> [...]
    > Urządzenia pomiarowe nie muszą mieć certyfikacji, bo nie będą służyc do
    > żadnych rozliczeń. Ktoś z Kolegów ma doświadczenia z takimi pomiarami?

    OK, to nie ma służyć do rozliczeń, tylko do czego, do sterowania procesem ?

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 5. Data: 2021-08-04 19:21:50
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 04.08.2021 o 18:05, PeJot pisze:
    > OK, to nie ma służyć  do rozliczeń, tylko do czego, do sterowania
    > procesem ?
    Do badania spalania małych porcji różnych paliw stałych w różnych
    warunkach w celu doboru optymalnych parametrów. Instalacja w skali
    ćwierćtechnicznej.
    Jacek

  • 6. Data: 2021-08-04 19:39:33
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 04.08.2021 o 19:21, Jacek pisze:
    > Do badania spalania małych porcji różnych paliw stałych w różnych
    > warunkach w celu doboru optymalnych parametrów. Instalacja w skali
    > ćwierćtechnicznej.

    Czyli z pomiarów jakieś wnioski będą i można się przejechać finansowo na
    błędnych pomiarach. W takiej sytuacji moim zdaniem nie ma co sobie głowy
    zawracać miernikiem bez papierów, o ile w ogóle w tej branży takowe
    istnieją. Jak ma być tanio, sugerowałbym wypożyczenie miernika. Każda
    większa ciepłownia powinna mieć (?) coś takiego w wersji mobilnej.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 7. Data: 2021-08-05 01:30:49
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-08-04, Jacek <k...@a...com> wrote:
    > Do badania spalania małych porcji różnych paliw stałych w różnych
    > warunkach w celu doboru optymalnych parametrów. Instalacja w skali
    > ćwierćtechnicznej.

    Będziesz optymalizował tylko dla konkretnego paliwa? Jeśli tak, to w
    zasadzie gówniany miernik powinien wystaczycz. No chyba, że gównianość
    oznacza bardzo niską czułość, lub dziką liniowość/nieliniowość
    wskazań.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2021-08-05 11:57:54
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-08-04 o 17:50, J.F pisze:

> [...]
    > procka, ale to sie wpisuje w kalibracje/sprawdzenie.
    >
    > Wiec zrobisz sobie taki miernik ... i jak sprawdzic, czy mierzy z

    Aparat Orsata mierzy chemicznie dosyć dokładnie skład spalin.
    W internecie można zamówić go już w cenie 50 zł.
    Do kalibracji jest wystarczająco dobry.

    WM

  • 9. Data: 2021-08-09 16:15:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 5 Aug 2021 11:57:54 +0200, WM wrote:

    wyjdzie nie gorzej od markowego sprzęta.

    > Aparat Orsata mierzy chemicznie dosyć dokładnie skład spalin.
    > W internecie można zamówić go już w cenie 50 zł.
    > Do kalibracji jest wystarczająco dobry.

    Moze i tak, tylko jeszcze trzeba miec stabilny piec.
    Bo pomiar aparatem Orsata to niezbyt wygodny jest.

    J.

  • 10. Data: 2021-08-09 17:49:03
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-08-09 o 16:15, J.F pisze:

    wyjdzie nie gorzej od markowego sprzęta.

    > Moze i tak, tylko jeszcze trzeba miec stabilny piec.
    > Bo pomiar aparatem Orsata to niezbyt wygodny jest.

    Można też sztucznie wytworzyć mieszaninę a*CO2+b*CO+d*O+f*N i pomierzyć
    kalibrowanym urządzeniem.

    WM