  • 1. Data: 2009-06-19 17:37:13
    Temat: S7 i analizator stanów logicznych
    Od: ELP <e...@p...neostrada.pl>

    Witam.

    Mam jedo pytanko:
    Czy istnieje pod S7 narzędzie w stylu analizatora logicznego, który
    umożliwiałby wyświetlenie w formie wykresu (oscylogram) kilkunastu
    (domniemam 16) stanów logicznych PLC (I, Q, F, ect...) jednocześnie na
    końcu każdego cyklu (OB1) w sposób "realtime" ?

    W czasach dominacji S5 sam sobie stworzyłem taki program, no i...
    przyzwyczaiłem sie do takiego spojrzenia na to, co sie w PLC dzieje.
    Niejednokrotnie cholernie ułatwia analizę. Dzisiaj nie chce mi sie już
    pisać dla S7. Może ktoś już to sworzył ???

    Pozdrawiam
    ELP

  • 2. Data: 2009-06-19 18:23:58
    Temat: Re: S7 i analizator stanów logicznych
    Od: "Szymon" <g...@p...pl>

    Użytkownik "ELP" <e...@p...neostrada.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Niejednokrotnie cholernie ułatwia analizę. Dzisiaj nie chce mi sie już
    > pisać dla S7. Może ktoś już to sworzył ???

    Za pieniądze? Oczywiście.
    PLC Analyzer.

    Pozdrawiam,
    Szymon

  • 3. Data: 2009-06-19 19:46:48
    Od: Andrzej <w...@w...pl>

    Szymon pisze:

    > Użytkownik "ELP" <e...@p...neostrada.pl> napisał w wiadomości

    > Za pieniądze? Oczywiście.
    > PLC Analyzer.

    PlC Analyzer nie umożliwia pracy realtime.
    Dla S7 jest program WinPLC Analyzer firmy MHJ
    http://www.mhj-software.com/de/

    Ja używałem starszej wersji tego programu (PLC Agent).
    Miała możliwość wyboru precyzji (trzy poziomy).
    Była trochę upierdliwa, bo aby mieć wykresy z dokładnością do cyklu
    trzeba było wgrać do sterownika ich bloki i z tym bywały problemy,
    ponieważ czasami nazwy powtarzały się i trzeba było robić zmiany w
    programie.
    Ogólnie dokładność tych programów zależy od tego ile czasu dasz na
    transmisje i ile zmiennych podglądasz.

    Pozdrawiam
    Andrzej

  • 4. Data: 2009-06-20 08:34:02
    Od: "Szymon" <g...@p...pl>

    Użytkownik "Andrzej" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
    Szymon pisze:

    > Użytkownik "ELP" <e...@p...neostrada.pl> napisał w wiadomości

    > Za pieniądze? Oczywiście.
    > PLC Analyzer.
    >

    >PlC Analyzer nie umożliwia pracy realtime.

    Mówimy o tym samym z Autem?

[...]

    PLC Analyzer tez modyfikuje OB1 i dodaje swoje funkcje.

    Pozdrawiam
    Andrzej