  • 1. Data: 2009-04-23 14:31:25
    Temat: SCOTTOILER warto kupic???
    Od: "Tytus z Fabryki" <f...@0...pl>

    Siemka

    Tak na fali wyposazania kanarka zastanawiam sie,
    350 peka na samo urzadzonko potem oliwa po 50 pln za 0,5l.
    A z tego co pamietam to ktos kiedys mowil ze tak naprawde to wcale nie
    przedluza zywota napedu a jedyna wygoda to to ze nie trzeba szpraja wozic...
    Choc z drugiej strony przy sprzedazy moto moza zostawic, chyba tak szybko
    sie nie zestarzeje coby cos pedzone walkiem albo paskiem kupic...

    Jak sadzicie, warto???

    Tytus

  • 2. Data: 2009-04-23 15:00:05
    Temat: Re: SCOTTOILER warto kupic???
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    Tytus z Fabryki pisze:
    > Siemka
    >
    > Tak na fali wyposazania kanarka zastanawiam sie,

    Ja bym zrobil dozownik siemienia lnianego, bo ono jest raz ze oleiste,
    dwa slyszalem ze dobre dla kanarkow.

    ;-)

    KJ

  • 3. Data: 2009-04-23 15:19:30
    Od: "Tytus z Fabryki" <f...@0...pl>

    Siemka

    "KJ Siła Słów"
    Ja bym zrobil dozownik siemienia lnianego, bo ono jest raz ze oleiste, dwa
    slyszalem ze dobre dla kanarkow.

    Jaki kolega sie spec zrobil od zwierzatek, normalnie weterynarz - ornitolog.
    Raz biedronke od srodka, raz ptaszka :)

    T.

  • 4. Data: 2009-04-23 15:30:28
    Od: "Mystik" <m...@p...pl>

    Cześć

    Użytkownik "Tytus z Fabryki" <f...@0...pl> napisał w wiadomości

    > 350 peka na samo urzadzonko potem oliwa po 50 pln za 0,5l.

    Ale to 0,5 litra to Ci wystarczy za 10 spray-ów, no chyba, że w ogóle nie
    smarujesz :).

    > A z tego co pamietam to ktos kiedys mowil ze tak naprawde to wcale nie
    > przedluza zywota napedu

    Tego nie wiem, bo końca żywota napędu nie dożyłem

    > a jedyna wygoda to to ze nie trzeba szpraja wozic...

    Ha. Nie tylko wozić, ale w ogóle pamiętać o smarowaniu. To jest powód, przez
    który jestem zagorzałym fanem tego urządzenia.

    > Jak sadzicie, warto???

    Warto.
    Chociaż warto, to kupić motocykl z wałem kardana :).

    pozdr.
    Mystik
    FJR

  • 5. Data: 2009-04-23 18:07:34
    Od: "BartekGSXF" <b...@g...com>

    Użytkownik "KJ Siła Słów" <K...@n...com> napisał w wiadomości

    > Ja bym zrobil dozownik siemienia lnianego, bo ono jest raz ze oleiste, dwa
    > slyszalem ze dobre dla kanarkow.
    Tylko jak to zamontujesz do kanarka?
    Jakby to byla jaskolka...

    --
    BartekGSXF
    Ave1,8

  • 6. Data: 2009-04-23 18:36:22
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    Mystik napisał(a):

    > Ale to 0,5 litra to Ci wystarczy za 10 spray-ów, no chyba, że w ogóle
    > nie smarujesz :).

    Smaruje, smaruje. Sam widzialem :)

    > Warto.
    > Chociaż warto, to kupić motocykl z wałem kardana :).

    Hue hue. Kwestia starosci/dojrzalosci/lenistwa? :)
    Mnie tam wlasnie kardan w Sikorce (glownie, bo jeszcze kilka innych cech
    konstrukcyjnych) zauroczyl te prawie 10 lat temu.
    A w takiej wuesce czy terefere lancuch zupelnie nie przeszkadza :)
    Wszystko zalezy od charakteru sprzeta...

  • 7. Data: 2009-04-24 06:23:05
    Od: "Lukas" <l...@p...fm>

    Witajcie

    Tytus z Fabryki napisał:

    > 350 peka na samo urzadzonko potem oliwa po 50 pln za 0,5l.

    a gdzie znalazłeś w takiej dobrej cenie?

    Mam wielka ochote kupić sobie!

    W ubiegłym roku przy niskim kursie funta warto było kupic na wyspach (
    Ebay ) ale teraz to mało opłacalne!

    > Jak sadzicie, warto???

    WARTO!!!! Kiedyś miałem i miło wspominam!

    A jeszcze co do oliwy, na lato jest inna i na zimę też, różnica w gęstości!

    Pozdr

    Lukas
    TDM900

  • 8. Data: 2009-04-24 08:13:44
    Od: DrFugazi <d...@n...drfugazi.eu.org>

    Tytus z Fabryki pisze:
> [...]
    > Choc z drugiej strony przy sprzedazy moto moza zostawic, chyba tak szybko
    > sie nie zestarzeje coby cos pedzone walkiem albo paskiem kupic...

    Witam,

    sam się zastanawiałem nad zakupem takiego urządzonka, ale nie
    Scottoilera tylko naszego rodzimego produktu:

    <http://moto.allegro.pl/item550446559_olejarka_do_la
    ncucha_nie_scottoiler_spray.html>
    w skrócie: http://miniurl.pl/48442

    Pytałem nawet jednego z użytkowników i napisał, że generalnie działa,
    jakość wykonania przyzwoita, dołożył jeszcze przekaźnik czasowy, który
    puszcza dopiero po ok. minucie od włączenia (żeby nie kapało na chodniku).
    Co o tym myślicie ? Czy jakość wykonania i doświadczenie Scottoilera
    warta jest wydania prawie dwa razy więcej, czy jeszcze lepiej zrobić to
    samemu i zastosować przezroczysty zbiornik (w tym nie widać ile zostało
    oleju) i przekaźnik czasowy ?

    DrFugazi, GSX 1300R Hayabusa
    http://moto.drfugazi.eu.org/

  • 9. Data: 2009-04-24 09:26:27
    Od: "lesor" <p...@l...waw.pl>

    Tytus z Fabryki wrote:
> [...]
    > wozic... Choc z drugiej strony przy sprzedazy moto moza zostawic,
    > chyba tak szybko sie nie zestarzeje coby cos pedzone walkiem albo

    IMO warto.
    Minus:
    - koszt zakupu urzadzenia
    Plusy:
    - stale smarowanie lancucha (przy urzadzeniach ze sterowaniem mozna w
    deszczu czy terenie zwiekszac/zmniejszac dawkowanie)
    - pomijalnie niski koszt smarowania, juz o tym pisalem, polecam olej
    przekladniowy Lotos (a probowalem kilku)
    - latwosc czyszczenia kola i okolic. W przeciwienstwie do tego gowna w
    spraju - zasadniczo wystarczy papierowy recznik
    - przy braku centralki dodatkowym plusem jest brak jebaniny i wqrwy

    Rozwaz alternatywne rozwiazania:
    - Loobman http://www.chainoiler.co.uk/ (Kef poleca, ja na razie mam)
    - Pro-oiler http://www.pro-oiler.com/ (mam i jest zajebisty)
    - CLS http://www.cls200.de/front_content.php?idcat=2 (wyglada obiecujaco)

    --
    pozdrawiam, lesor
    wielkie qrwa nic

  • 10. Data: 2009-04-24 12:27:15
    Od: "Ireneusz Dyła" <i...@o...gddkia.gov.pl>

    Użytkownik "Tytus z Fabryki" napisał w wiadomości

    > Tak na fali wyposazania kanarka zastanawiam sie,
    > 350 peka na samo urzadzonko potem oliwa po 50 pln za 0,5l.
    > Jak sadzicie, warto???

    Nie warto. Jestem od jakichś 5 kkm na etapie smarowania obu ktm-ów
    olejem silnikowym wylanym z kosiarki i idzie to całkiem
    dobrze. Raz na 300 suchych km-ów stawiam sprzeta
    na stojak gąbka w rękę do oleju i na łańcuch. Kilka obrotów
    kołem i jest OK. Samo smarowanie może nie przedłuża
    znaczaco żywotności zestawu ale z całą pewności zmniejsza opory
    ruchu. Mam też niepotrzebny stojak pod tył z Lidla i mogę oddac za kg
    chałwy.
    Inna sprawa, że jestem minimalista i nic co niezbedne nie
    jest w moich motocyklach montowane na stałe więc bez względu na
    cenę scottoiler'a nie założyłbym.

    Pozdrawiam
    Irek i ktm-y