  • 1. Data: 2022-07-03 21:36:25
    Temat: SX4, Sedici jak zwiększyć siłę wspomagania kierownicy?
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Starzeję się albo coś szwankuje. Męczy mnie manewrowanie tym samochodem
    na parkingach.
    Fiat ma wspomaganie elektryczne ale raczej z SX4 a nie swoje z opcja
    SITY. Doczytałem w netach że np w skodzie reguluje się to komputerem.

    Dzwoniłem nawet kiedyś do ASO ;) ale wiadomo że mnie olali.

    W warsztatach się w takie fanaberie nie bawią, mają co robić.

    Szukać fachowego elektryka ze sprzętem czy się przyzwyczaić? ;)

  • 2. Data: 2022-07-03 22:21:59
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:62c1efbb$0$473$65785112@news.neostrada.pl>
    user _Master_ pisze tak:

    > Starzeję się albo coś szwankuje. Męczy mnie manewrowanie tym
    > samochodem na parkingach.

    Coś się psuje. Może łożysko oporowe mcpersona?
    Może ładowanie słabe. Może styki brudne i spadek napięcia występuje i
    wspomaganie nie ma z czego pobrać prądu kiedy chce.

    > Fiat ma wspomaganie elektryczne ale raczej z SX4 a nie swoje z
    > opcja SITY. Doczytałem w netach że np w skodzie reguluje się to
    > komputerem.

    pewnie w każdym się coś tam da regulować kompem.

    > Szukać fachowego elektryka ze sprzętem czy się przyzwyczaić? ;)

    Oponki weższe. Więcej wiatru nabić.

    Na urlopie w maju jeździłem pastuchem bez wspomagania bo chciałem
    zdiagnozować hałas i zdjąłem pasek. Da się. Poza osiedlem ;)

    --
    Piter

    #ZawszeGratem

  • 3. Data: 2022-07-03 22:42:45
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu niedziela-03-lipca-2022 o 22:21, PiteR pisze:
    > Oponki weższe. Więcej wiatru nabić.

    Z tym napięciem to mnie zaintrygowałeś. Alternator był naprawiany ale w
    zimie faktycznie coś ciężko (za drugim razem) pali. JTD oczywiście ;)

    Opony nabiłem ale to ma swoje minusy przy tym mało komfortowym
    zawieszeniu ;-)

  • 4. Data: 2022-07-04 12:03:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 3 Jul 2022 21:36:25 +0200, _Master_ wrote:
> [...]
    >
    > W warsztatach się w takie fanaberie nie bawią, mają co robić.
    >
    > Szukać fachowego elektryka ze sprzętem czy się przyzwyczaić? ;)

    1. klucz dynamometryczny i zmierzyc, bo moze faktycznie cos szwankuje.
    Akumulator slaby, klemy brudne ?

    2. zapisac sie na silownie.

    3. alternatywnie ... pojechac na tor z gokartami. ah jak potem
    cudownie lekko kierownica wlasna sie porusza :-)

    J.

  • 5. Data: 2022-07-04 13:12:56
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu poniedziałek-04-lipca-2022 o 12:03, J.F pisze:
> [...]
    >
    > 3. alternatywnie ... pojechac na tor z gokartami. ah jak potem
    > cudownie lekko kierownica wlasna sie porusza:-)

    Zdarza mi się kilka godzin w miesiącu kręcić kierownicą Ursusa c-330.

    Także ten... ;-)

    Przejechałem się ostatnio kilkoma nie moimi samochodami i już wiem że w
    Sedici jest ciężej.

  • 6. Data: 2022-07-04 14:19:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 4 Jul 2022 13:12:56 +0200, _Master_ wrote:

    > Zdarza mi się kilka godzin w miesiącu kręcić kierownicą Ursusa c-330.
    >
    > Także ten... ;-)
    >
    > Przejechałem się ostatnio kilkoma nie moimi samochodami i już wiem że w
    > Sedici jest ciężej.

    Jechalem niedawno SX4 ... nie zauwazylem drastycznych roznic.

    J.

  • 7. Data: 2022-09-18 16:56:39
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 03.07.2022 o 21:36, _Master_ pisze:
    > Starzeję się albo coś szwankuje. Męczy mnie manewrowanie tym samochodem
    > na parkingach.
    > Fiat ma wspomaganie elektryczne ale raczej z SX4
    Musisz porównać z innym Sedici i od razu będzie wiadomo, czy TTTM, czy
    jest usterka.
    Co do porad typu brudne klemy albo napięcie słabe, to między bajki
    włożyć, bo Fiat ma kontrolę napięcia i przy zbyt niskim blokuje
    wspomaganie (moim zdaniem jest to kretyński pomysł, ale jest).
    A w ogóle, to Sedici jakie ma wspomaganie? Całkowicie elektryczne, czy
    kombinowane elektryczno-hydrauliczne?
    https://www.700r4transmissionhq.com/fiat-sedici-stee
    ring-wheel-hard-to-turn/
    Jacek

  • 8. Data: 2022-09-18 17:10:29
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    1.9 JTD ma elektryczne.

  • 9. Data: 2022-09-18 17:49:00
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 18.09.2022 o 17:10, _Master_ pisze:
    > 1.9 JTD ma elektryczne.
    W międzyczasie sprawdziłem. Czyli zostaje porównanie z innym
    egzemplarzem. Nie powinno być problemu, bo to nie jest taki rzadki
    model. Ja miałem taki problem, że po wymianie czujnika skrętu w jedną
    stronę wspomaganie działało silniej, a drugą słabiej.
    Jacek