  • 1. Data: 2022-07-01 09:23:46
    Temat: Spada jakosc wykonania samochodow
    Od: K <n...@e...com>

    Niby winna pandemia ale nie bardzo wiem jak pandemia moglaby na to
    wplynac. Podobno samochodow produkuje sie mniej ze wzgledu na problemu w
    lancuchu dostaw, wiec w sumie finalna kontrola jakosci w fabryce ma
    wiecej czasu na sprawdzenie kazdej kolejnej sztuki. Ktos kupowal
    ostatnio nowy samochod i moze potwierdzic albo zaprzeczyc?

    https://antyweb.pl/jakosc-wykonania-samochodow-spada
    -przez-pandemie

  • 2. Data: 2022-07-01 13:58:05
    Temat: Re: Spada jakosc wykonania samochodow
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 01.07.2022 o 09:23, K pisze:
> [...]
    > wiecej czasu na sprawdzenie kazdej kolejnej sztuki. Ktos kupowal
    > ostatnio nowy samochod i moze potwierdzic albo zaprzeczyc?

    Ta jakość spada przynajmniej od jakiejś dekady, i to raczej celowe
    działanie producentów niż problemy z łańcuchami dostaw.

  • 3. Data: 2022-07-01 15:20:10
    Od: K <n...@e...com>

    On 01/07/2022 12:58, nadir wrote:

    -przez-pandemie

    > Ta jakość spada przynajmniej od jakiejś dekady, i to raczej celowe
    > działanie producentów niż problemy z łańcuchami dostaw.

    wg zrodla (Verge) tego artykulu znaczna degradacja jakosci nastapila w
    ostatnich 2-3 latach. Chociaz to dane z rynku USA.

  • 4. Data: 2022-07-01 15:32:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 1 Jul 2022 08:23:46 +0100, K wrote:
> [...]
    > wiecej czasu na sprawdzenie kazdej kolejnej sztuki. Ktos kupowal
    > ostatnio nowy samochod i moze potwierdzic albo zaprzeczyc?

    Finalna kontrola ma tyle samo czasu 1-2 minuty, bo taki cykl tasmy.
    No chyba, ze po godzinach zostanie i moze sobie sprawdzac.
    Ale pewnie ich tez zwolnil/urlopują.

    Poza tym finalna kontrola to za pozno na sprawdzanie - za duze koszty
    naprawy.
    Trzeba sprawdzac wczesniej. A to dostawcy podzespołów sprawdzają.
    Tylko u nich chyba brak ludzi, a nie przestoje :-)

    J.

  • 5. Data: 2022-07-02 18:44:49
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-07-01 o 09:23, K pisze:
> [...]
    > wiecej czasu na sprawdzenie kazdej kolejnej sztuki. Ktos kupowal
    > ostatnio nowy samochod i moze potwierdzic albo zaprzeczyc?

    Gdzieś tak w okolicach 1980 roku jechałem z ojcem i jego kumplem
    Januszem samochodem Janusza z Warszawy do Zegrza i całą drogę narzekali
    o tym, jak to spada jakość nowych samochodów. Ze klamkę łatwo urwać we
    Fiacie, a w 25-letnim mercedesie można było szarpać z całej siły i się
    nie urwała. Ze trzeba wymieniać całe podzespoły, a nie pojedyncze części
    i że zabezpieczenia antykorozyjne już nie te :-)