  • 11. Data: 2021-12-22 22:58:41
    Temat: Re: Samohamownośc przekładni slimakowych w szeregu
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 22 December 2021 at 21:05:14 UTC+1, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > Nie tłumacz się koledze a a - to trol zajmujący powoli wszystkie grupy.
    > Nie ma o niczym pojęcia, wszędzie robi tylko wklejki z netu.
    >
    > TG
    Tomasz Gorbaczuk - to trol
    Nie ma o niczym pojęcia, będzie ględził, udawał, że chce pomóc,
    ale skończy się jak zwykle na dyskusji o mące.

    Zatem raz jeszcze
    Jak sam nie masz wiedzy, praktyki, to na usenecie nikogo nie znajdziesz z branży

    A jak uwielbiasz deluzje to życzę powodzenia.

    30 lat temu byl tylko Usenet
    a teraz zawodowcy robią kasę w firmach, a usenet sluzy jedynie do testowania, czy
    klawiatura nadal wybija czcionki na ekranie prawidlowo
    i ja go tylko do tego używam

    Jak czcionki pojawiają się błędnie to wyrzucam klawiature i kupuje nową

  • 12. Data: 2021-12-23 01:54:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 21 grudnia 2021 o 08:00:09 UTC+1 Wharton napisał(a):

> [...]
    bardziej skomplikowanym problemie brakuje teamu aby się skonsultować, dlatego piszę
    tutaj, bo pamiętam, że byli tu mądrzy ludzie.
    W tym co napisałeś zapewne przez przeoczenie brakuje najważniejszej informacji. Brak
    informacji o wynagrodzeniu za pomoc. W opisie grupy jest że rozwiązuje się tutaj
    różne problemy ale nie ma że zawsze darmo.

  • 13. Data: 2021-12-23 11:28:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 20 Dec 2021 03:09:01 -0800 (PST), Wharton wrote:
    > Projektuję maszynę do obracania wielkich odlewów (ok 14-20 TON).

    P.S
    https://youtu.be/LNhiYj1ITms?t=83

    zwykle, niesamohamowne przekladnie, a os pęka :-)

    tamze 28 sekunda ... fajne opony :-)

    https://youtu.be/QwXK4e4uqXY?t=85
    do czego Lego takie kółko ?

    Ech, a moze by sobie^H^H^H dzieciom kupic fajny prezent pod choinkę?
    Tylko jaki to zestaw trzeba, zeby bylo duzo przekladni?

    J.

  • 14. Data: 2021-12-23 13:02:19
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-12-23 o 11:28, J.F pisze:

> [...]
    >
    > Ech, a moze by sobie^H^H^H dzieciom kupic fajny prezent pod choinkę?
    > Tylko jaki to zestaw trzeba, zeby bylo duzo przekladni?

    Niezłe są jeszcze, do zabawy, metalowe zestawy Meccano.
    https://youtu.be/RSFV7OFrApc

    WM

  • 15. Data: 2021-12-23 14:13:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 23 Dec 2021 13:02:19 +0100, WM wrote:

    > Niezłe są jeszcze, do zabawy, metalowe zestawy Meccano.
    > https://youtu.be/RSFV7OFrApc

    Nawet mi cos takiego w ostatnich latach chodzilo po glowie -
    za PRL bylo, potem zniklo.

    Tylko ... co to za zestaw?
    Bo w polskich sklepach to widze raczej primytywne/specjalizowane,
    w samym Meccano jakos podobnie
    https://www.meccano.com/en_us/products

    najciekawszy to chyba ten
    https://www.meccano.com/en_us/products/778988580325

    A moze czas na druk 3D ?

    J.

  • 16. Data: 2021-12-23 18:00:24
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-12-23 o 14:13, J.F pisze:

> [...]
    > za PRL bylo, potem zniklo.
    >
    > Tylko ... co to za zestaw?
    > Bo w polskich sklepach to widze raczej primytywne/specjalizowane,

    To stary system wymyślony przez Franka Hornby'ego w 1898 roku.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Meccano

    > A moze czas na druk 3D ?
    >
    > J.

    Okazuje się, że można wydrukować drukarką 3d napęd do teleskopu Dobsona.
    Gdybym nie zobaczył działającego modelu tutaj, to bym nie uwierzył w
    sukces takiego rozwiązania.
    Koła zębate wydrukowane i działające:
    https://forum.freecadweb.org/viewtopic.php?f=30&t=52
    400&start=10

    WM

  • 17. Data: 2021-12-23 21:53:55
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

> [...]
    > za PRL bylo, potem zniklo.
    >
    > Tylko ... co to za zestaw?
    > Bo w polskich sklepach to widze raczej primytywne/specjalizowane,

    To jest katalog Meccano (1915 rok), z silnikiem elektrycznym w zestawie,
    na 22 stronie.
    https://archive.org/details/meccanoprizemode00mecc/m
    ode/2up

    WM