  • 21. Data: 2012-03-26 23:24:57
    Temat: Re: Sandy Bridge i stary zasilacz
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 26-03-2012 o 14:59 tryton napisał na pl.comp.pecet:

    > ale dlaczego??? miernik gniazdkowy pokazujący ile mocy pobiera komputer
    > z sieci wskazuje 137W przy maksymalnym obciążeniu programami CPU i GPU,
    > skoro z gniazdka pobiera 137 to uwzględniając sprawność zasilacza 80+
    > daje to 120W poboru z zasilacza przez elementy komputera, dalej
    > uwzględniając najgorszy scenariusz że wszystko idzie z 12V to do 192W
    > sporo brakuje

    Temat mierników był wiele razy wałkowany. Nie zmierzysz takim miernikiem
    dokładnie, a już na pewno nie zmierzysz wartości chwilowych, które mogą
    być właśnie niebezpieczne.

    Z moich czysto teoretycznych obliczeń (na szybko z pamięci) wynika:
    DDR3x2-10W ?
    corei3-65W
    HD6570-60W
    Płyta -30-40W
    Dysk -10A
    Wychodzi mi ok 180W, a więc zasilacz może pracować w max zakresie swoich
    możliwości, czyli musi się grzać. Z moich obserwacji wynika, że najbardziej
    zabójcza dla zasilaczy (szczególnie kondensatorów) jest zbyt wysoka
    temperatura.
    Nie twierdzę, że w Twoim przypadku taki zasilacz się nie sprawdzi, ale ja
    dla świętego spokoju daję przynajmniej z 50% luzu.

    Napisałeś, że dolutowałeś 4pin. Czy bez nich komputer nie uruchamiał się?
    A jeżeli nie, to co to za płyta?

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 22. Data: 2012-03-27 08:36:01
    Od: Brunon Bluthgeld <b...@o...pl>

    W dniu 2012-03-26 17:33, maX pisze:

> [...]
    > proc, jedna pamięć, żadnych dysków i kart rozszerzeń). Jeśli mimo to nie
    > działa, to najwidoczniej jest "niekompatybilny" z twoją płytą (możesz
    > spróbować wymienić na inną, dorzucając ozywiście co nieco dla sprzedawcy
    > za "fatygę").
    > Ewentualnie, G530 ma chyba Speedstep, więc nawet przy zablokowanym
    > mnożniku chyba powinno się dać go zmniejszyć. Na innym zasilaczu
    > zmniejsz mnożnik do minimum i sprawdź czy ruszy na Chiefie. Jak ruszy,
    > to zwiększaj mnożnik do czasu aż znów nie odpali. Może okaże się że

    Zrezygnowałem z kombinowania i kupiłem świeży zasilacz - w sumie to się
    należy, ten stary miał pewnie więcej jak 7 lat. Komputer ruszył i jest
    pięknie.

  • 23. Data: 2012-03-27 15:18:28
    Od: tryton <d...@o...pl>

> [...]
    > dla świętego spokoju daję przynajmniej z 50% luzu.
    >
    > Napisałeś, że dolutowałeś 4pin. Czy bez nich komputer nie uruchamiał się?

    mam kilka mierników od takiego za 30zł po bardzo dobry voltcraft energy
    logger 4000 który jako jedyny nie wariuje np przy monitorach LCD podczas
    skręcania jasności

    co do mocy jakie podajesz to cirka sie zgadza z wyjątkiem: płyty bo ta
    nie pobiera więcej jak 10W, podobnie grafika specjalnie dobrana około
    44W MAX

    oczywiście prądy impulsowe są ważne bo w chwili rozkręcania płyty CD
    jest wyraźny skok ale i tak spory zapas

    Nie testowałem zasilacza bez 4 dodatkowych pinów i nie zamierzam
    testować, wtedy płyta to była asus H61M a obecnie najnowszy B75 gigabyte