  • 11. Data: 2009-03-11 12:47:01
    Temat: Re: Ściemniacz - zasilanie
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Zbych" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:gp8bar$11lf$1@news.mm.pl...

    > Obrazowo mówiąc, bocznikuje świetlówkę i nie pozwala kondensatorom w
    > przetwornicy świetlówki na naładowanie się i błyskanie.

    Ale przy wiekszym pradzie (tzn. podaniu normalnego napiecia 230V, no prawie)
    nie bedzie szkodzil?

  • 12. Data: 2009-03-11 12:58:25
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Ghost pisze:

    > Ale przy wiekszym pradzie (tzn. podaniu normalnego napiecia 230V, no
    > prawie) nie bedzie szkodzil?

    Nie powinien.

  • 13. Data: 2009-03-11 13:14:48
    Od: "Desoft" <d...@i...pl>

    > Użytkownik "Marcin Stanisz" <m...@b...poczta.onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:12rxityp70yam$.1ko9bv9zojg4j.dlg@40tude.net...

    > Male prady a duzych nie? Ciekawy kondensator. Pewnie chodzi o cos innego,
    > ale Ciebie raczej nie ma sensu pytac.

    Nawet gdyby przewodził duże prądy, to co to przeszkadza?
    Płacimy za energię czynną.

    --
    Desoft

  • 14. Data: 2009-03-11 13:59:26
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Desoft" <d...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Nawet gdyby przewodził duże prądy, to co to przeszkadza?

    Triakowi nie przeszkadza jaki prad przezen leci?

  • 15. Data: 2009-03-11 14:13:10
    Od: Marcin Stanisz <m...@b...poczta.onet.pl>

    Dnia Wed, 11 Mar 2009 13:37:00 +0100, Ghost napisał(a):
    > ale Ciebie raczej nie ma sensu pytac.

    Jasne, Duszku... Tak dobrze mnie znasz. Poleciałeś po całości.

    --
    Marcin Stanisz

    "A lie will go round the world before the truth has got its boots on"
    Terry Pratchett, "Truth"

  • 16. Data: 2009-03-11 14:31:09
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Marcin Stanisz" <m...@b...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:1k2pcwtuiho45$.1io0a3gxz4g0f.dlg@40tude.net...

    > Jasne, Duszku... Tak dobrze mnie znasz. Poleciałeś po całości.

    Widzisz jak to jest - niektorych poznajemy juz po pierwszym slowie.

  • 17. Data: 2009-03-11 16:17:50
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    > Kondensator kilkadziesiąt/set nF powinien wystarczyć.

    Kilkadziesiąt nF nie wystarczy.
    A kilkaset nF, cóż, są piękne stany nieustalone przy załączaniu czegoś
    takiego.

    e.

  • 18. Data: 2009-03-11 16:25:12
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:gp8o75$h7d$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Zbych" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Kilkadziesiąt nF nie wystarczy.
    > A kilkaset nF, cóż, są piękne stany nieustalone przy załączaniu czegoś
    > takiego.

    I co w zwiazku z tym pieknem?

  • 19. Data: 2009-03-11 16:34:44
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    entroper pisze:

    > A kilkaset nF, cóż, są piękne stany nieustalone przy załączaniu czegoś
    > takiego.

    Czyżbyś chciał oszpecić to piękno szeregowym rezystorem?

  • 20. Data: 2009-03-11 17:31:14
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    > I co w zwiazku z tym pieknem?

    Jak triak wytrzyma, to nic. Najlepiej podłącz sobie kondensator 1u do
    gniazdka i sam zrozumiesz, co.

    e.