  • 11. Data: 2010-02-02 22:00:01
    Temat: Re: Skoda Fabia II silnik 1,2l 60KM versus 70KM
    Od: "Scyzoryk" <g...@i...pl>

    > Chyba się nie pomylę jeśli powiem żaden, te silniki są za słabe jak na te
    > gabaryty i masę auta więc trzeba będzie je żyłować co wpłynie na wysokie
    > spalanie i żywotność.

    oczywiscie rakieta to nie jest ale chyba nie jezdziles samochodem z tym
    konkretnym silnikiem. Jezdzi od samego dołu i wcale nie trzeba go żyłować.
    Wręcz nie ma sensu wysoko krecic bo od 2,5 - 5 tys obrotow ma praktycznie
    płaski przebieg momentu i niewiele zyskujesz. Moment jest wystarczajacy zeby
    swobodnie zmigac po miescie.W trasie przy pełnym załadowaniu faktycznie
    brakuje ale chyba nikt sie cudów nie spodziewa.

    Spalanie nie powala na kolana, w miescie wychodzi praktycznie zawsze powyżej
    7, zimą bliżej 8. Na trasie przy delikatnym traktowaniu można osiagac wyniki
    w okolicy 5L na 100km.

    --
    Pozdr
    Scyzoryk

  • 12. Data: 2010-02-03 03:58:40
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    > Bzdura.
    > Przy jezdzie ze srednia predkoscia 140km/h w 2 osoby i bagaze toyota 1.4
    > VVTi oznaczalo spalanie okolo 17 litrow/100 km.
    > Sadze, ze w przypadku fabii osiagniecie 160km/h sredniej jest
    najzwyczajniej
    > niemozliwe.

    toto musłała być chyba jakas camry,
    a średnia prędkość wynikała z tego że raz było 210 a raz 30km/h :)
    a i tak camry za małe i za lekkie jak na 17/100.

    nawet na trzecim biegu przy 140 km/h trudno spalić 17l/100,
    nieno dobra w renaulcie już się daje ale na trójce.

    pozdrawiam

  • 13. Data: 2010-02-04 12:59:04
    Od: "085" <z...@g...pl>

    Użytkownik "Scyzoryk" <g...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Ojciec uzytkuje takie cos w Fabii I w sumie już 5-ty rok zupełnie
    > bezproblemowo.

    tez jest w rodzinie, tyle ze dalszej, 1.2HTP - poza tym, ze wyje jak
    kosiarka (znaczy ciotka jedzie) to jezdzi bezawaryjnie piaty rok - chociaz
    nie wiem, czy na wspolczesny silnik to jakies szczegolne osiagniecie,
    zwlaszcza ze to nie jest pozeracz szos, tylko 10kkm / rok.

    p, zul