  • 1. Data: 2021-03-26 19:13:45
    Temat: Skrzynia manualna bez sprzęgła
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Podobno jest/było takie coś jak skrzynia biegów manualna bez sprzęgła.
    W programie "Fani 4 kółek" o takim czymś wspomnieli.
    Ktoś słyszał o czymś takim?

    Robert

  • 2. Data: 2021-03-26 19:17:10
    Temat: Re: Skrzynia manualna bez sprzęgła
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Robert Wańkowski w

    > Podobno jest/było takie coś jak skrzynia biegów manualna bez sprzęgła.
    > W programie "Fani 4 kółek" o takim czymś wspomnieli.
    > Ktoś słyszał o czymś takim?

    Mnie w Syrenie 105L sprzęgło nie było prawie potrzebne, niby było na
    wyposażeniu, ale nie było potrzeby go używać do czegoś innego niż ruszanie,
    a i z tym można było się ogarnąć bez sprzęgła...

    --
    'Tom N'

  • 3. Data: 2021-03-26 20:56:03
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    > Podobno jest/było takie coś jak skrzynia biegów manualna bez sprzęgła.
    > W programie "Fani 4 kółek" o takim czymś wspomnieli.
    > Ktoś słyszał o czymś takim?

    Skrzynia kłowa. Można jej używać bez sprzęgła.
    Stosowana w motocyklach i kiedyś w pojazdach sportowych.
    Do normalnych aut nie nadaje się.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2021-03-26 21:37:31
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 26.03.2021 19:13, Robert Wańkowski wrote:
    > Podobno jest/było takie coś jak skrzynia biegów manualna bez sprzęgła.
    > W programie "Fani 4 kółek" o takim czymś wspomnieli.
    > Ktoś słyszał o czymś takim?

    W ogóle bez sprzęgła czy bez pedału sprzęgła?

  • 5. Data: 2021-03-26 23:00:42
    Od: yabba <...@...pl>

    > Podobno jest/było takie coś jak skrzynia biegów manualna bez sprzęgła.
    > W programie "Fani 4 kółek" o takim czymś wspomnieli.
    > Ktoś słyszał o czymś takim?
    >
    > Robert

    Są skrzynie manualne zrobotyzowane, które same uruchamiają sobie
    sprzęgło w czasie zmiany biegów.
    Są skrzynie automatyczne zrobotyzowane - j.w., ale same zmieniają też biegi.
    Są skrzynie manualne ze sprzęgłem odśrodkowym. Skrzynia "ciągnie"
    dopiero po dodaniu gazu, jak w skuterach.

    Jest też odwrotnie. Były manualne skrzynie planetarne ze sprzęgłem
    hydrokinetycznym (czyli jak popularny rodzaj skrzyni automatycznej), ale
    z ręczną zmianą biegów przez kierowcę.

    yabba