  • 1. Data: 2021-03-25 23:59:49
    Temat: ruch powrotny dzwigni zmiany biegów
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Hej
    Wybaczcie pytanie laika ale:
    dzwignia zmiany biegów po wychyleniu jej w lewo badz prawo wraca na
    swoje miejsce. w Jaki sposób realizowany jest ten ruch powrotny?
    Jakas sprezyna jest w linkach, w skrzyni czy w mechanizmie do którego
    przymocowana jest dzwignia?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jak mogę powiedzieć, co myślę, dopóki

  • 2. Data: 2021-03-26 10:02:39
    Temat: Re: ruch powrotny dzwigni zmiany biegów
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2021-03-25 o 23:59, Budzik pisze:
> [...]
    > swoje miejsce. w Jaki sposób realizowany jest ten ruch powrotny?
    > Jakas sprezyna jest w linkach, w skrzyni czy w mechanizmie do którego

    W maluchu była to sprężyna. :-)
    I pewnie zdecydowana większość ma tak samo.

    https://thumbs.img-sprzedajemy.pl/1000x901c/06/10/d7
    /96-fiat-126p-mechanizm-zmiany-biegow-bielsko-biala-
    509309499.jpg

    Robert

  • 3. Data: 2021-03-26 10:09:46
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia 25 Mar 2021 22:59:49 GMT, Budzik napisał(a):

    > w Jaki sposób realizowany jest ten ruch powrotny?

    Renault Kangoo 1,5 dci, przy dźwigience zmiany biegów na skrzyni jest
    sprężyna ustalająca środkowe położenie. Z reguły po 100 000 km pęka i
    dalej jeździ się bez niej :)
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 4. Data: 2021-03-26 10:11:11
    Od: K <n...@e...com>

    On 26/03/2021 09:09, Jacek Maciejewski wrote:

    > Renault Kangoo 1,5 dci, przy dźwigience zmiany biegów na skrzyni jest
    > sprężyna ustalająca środkowe położenie. Z reguły po 100 000 km pęka i
    > dalej jeździ się bez niej :)

    i to jest argument przeciw kupowaniu francuskich samochodow jesli nawet
    takie gowna sie w nich psuja.

  • 5. Data: 2021-03-26 10:16:10
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 26 Mar 2021 09:11:11 +0000, K napisał(a):

    > i to jest argument przeciw kupowaniu francuskich samochodow jesli nawet
    > takie gowna sie w nich psuja.

    Startujesz w konkursie na najgłupszą wypowiedź miesiąca?
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 6. Data: 2021-03-26 10:54:17
    Od: K <n...@e...com>

    On 26/03/2021 09:16, Jacek Maciejewski wrote:

    > Startujesz w konkursie na najgłupszą wypowiedź miesiąca?

    a jest opcja, ze wygram z toba?

  • 7. Data: 2021-03-26 11:57:03
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Startujesz w konkursie na najgłupszą wypowiedź miesiąca?

    Ja dokładam w tym konkursie :-)
    Samochody, w których w ruchu obserwuję jakieś niedomagania
    widoczne gołym okiem czyli w oświetleniu, to najczęściej auta francuskie.
    Tzn zamiast stopów świecą się kierunkowskazy, kierunkowskazy migają
    naprzemiennie lewy dolny-prawy górny itp

  • 8. Data: 2021-03-26 12:06:54
    Od: K <n...@e...com>

    On 26/03/2021 10:57, cef wrote:

> [...]
    > Tzn zamiast stopów świecą się kierunkowskazy, kierunkowskazy migają
    > naprzemiennie lewy dolny-prawy górny itp

    i wloskie.

  • 9. Data: 2021-03-26 12:07:14
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-03-2021 o 11:57, cef pisze:

> [...]
    > Tzn zamiast stopów świecą się kierunkowskazy, kierunkowskazy migają
    > naprzemiennie lewy dolny-prawy górny itp

    Natomiast samochody, które smrodzą spalonym olejem, to zazwyczaj Ople.
    Nie wiem skąd to się im bierze, ale jak widać i czuć ze 100 m niebieski
    dym, to można w ciemno zakładać auto tej marki.

  • 10. Data: 2021-03-26 12:13:10
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 26.03.2021 12:07, Cavallino wrote:

    > Natomiast samochody, które smrodzą spalonym olejem, to zazwyczaj Ople.

    Lepsze to niż codzienne wizyty w warsztacie :-P

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om